Noi reguli de afișare a prețurilor pentru magazine și farmacii. Potrivit unui ordin al ANPC publicat astăzi, 26 iunie, prețul întreg și cel redus vor trebui să arate la fel pe etichete, informează avocatnet.ro.
ANPC a emis un nou ordin pentru magazine și farmacii. Comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienți, cu un font mai mare decât acela folosit pentru prețul întreg.
Prin noile reguli, clienții vor beneficia de informații clare și ușor de înțeles, în așa fel încât să nu fie induși în eroare. Ordinul ANPC nr. 182/2023 intră în vigoare în 30 de zile de la publicare.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Cum se aplică reducerea prețurilor în marile magazine. Anunțul momentului făcut de ministrul Economiei
El a fost publicat astăzi și stabilește „condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/ intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.
Comercianții, inclusiv farmaciile, trebuie să respecte o nouă regulă, dacă vorbim despre afișarea prețurilor produselor în cazul vânzărilor pe baza cardurilor de fidelitate. Prețurile trebuie afișate la un loc vizibil, adică fie lângă produs, fie direct pe el. Dacă vorbim despre vânzările directe, adică în magazin, comercianții sunt obligați să afișeze (pe produs sau în vecinătatea lui) prețul cel mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este prezentat și tariful redus, ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare.
Pentru toate prețurile, comercianții trebuie să folosească aceleași caracteristici, referindu-ne atât la font, cât și la dimensiune sau culoare. Altfel spus, nu vor mai fi acceptate etichetele sau panourile unde tarifele reduse pe bază de program de fidelizare sunt mai vizibile, față de prețul normal, fără reducere.
Regulile prezentate de ANPC vor fi folosite și în cazul vânzătorilor online. De asemenea, comercianții nu mai au voie să ceară și să utilizeze cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă acest lucru nu le asigură beneficii consumatorilor.
„Solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise”, se arată în ordinul ANPC.
ANPC informează că noile reguli sunt o „urmare a acțiunilor de control, au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”.
Citește și despre următorul subiect: Obiectele confiscate de ANAF nu depășesc suma de 10 lei! Lista cu produsele pe care le poți cumpăra de la magazinele ANAF