Conform unei noi directive propuse de Uniunea Europeană (UE), șoferii români tineri se vor confrunta cu restricții suplimentare în ceea ce privește conducerea vehiculelor. Această directivă, elaborată la Bruxelles, vizează reformarea sistemului de permise de conducere și implementarea unor schimbări semnificative în normele de circulație din întreaga Uniune Europeană.
Citește și: Jobul de coordonator de curieri a cucerit românii. Cum să câștigi simplu 1000 de euro pe lună
Printre aspectele notabile ale acestei propuneri se numără instituirea unei baze de date la nivelul UE, cu scopul de a facilita schimbul de informații între statele membre. Astfel, în viitor, va deveni posibilă retragerea permiselor de conducere în oricare țară membră a UE, indiferent de țara în care vehiculul este înmatriculat. Această măsură reprezintă un pas important pentru standardizarea regulilor de circulație în întreaga Uniune Europeană.
Directivele propuse includ și standarde comune referitoare la nivelul de alcool și droguri acceptat în sângele șoferilor, precum și uniformizarea amenzilor și a sistemului de puncte. În prezent, există variații semnificative între legislațiile statelor membre în aceste privințe.
Uniunea Europeană intenționează să introducă limite de viteză diferențiate în funcție de grupa de vârstă a șoferilor. Astfel, șoferii tineri din România și din alte state membre nu vor putea depăși viteza de 90 km/h, chiar și pe autostradă. De asemenea, se discută posibilitatea impunerii unei interdicții privind conducerea în timpul nopții pentru șoferii începători. După perioada de probă, toți șoferii aflați la început de drum vor fi obligați să susțină din nou examenul de conducere.
În ceea ce privește categoriile de permise, se propune introducerea unui nou permis de conducere denumit B+, destinat vehiculelor mai grele. În același timp, limitele de greutate pentru permisul de conducere B tradițional vor fi reduse drastic, de la 3.500 la 1.800 de kilograme. Astfel, oricine dorește să conducă vehicule mai grele va trebui să obțină permisul B+ și să îndeplinească cerința de vârstă de 21 de ani. Aceste propuneri se află în stadiul de dezbateri, iar finalizarea lor se estimează a avea loc în primăvară. După adoptare, aceste directive vor fi obligatorii și în România, aliniind legislația țării noastre la standardele europene în domeniul circulației rutiere.
Citește și: VIDEO. LIVE UPDATE: A început parada de 1 decembrie. Klaus Iohannis, mesaj pentru români