Se anunță schimbări importante pentru taximetriști și companiile de taximetre, dar și pentru clienții acestui tip de servicii. Cresc tarifele și apar noi condiții, anunță Antena 3 CNN.
În contextul unei propuneri legislative ce vrea să aducă schimbări în sistemul de taximetrie din România, Legea 38/2003 se pregătește să primească prima sa actualizare semnificativă după aproape două decenii de stagnare.
Propunerea a trecut tacit de Senat, pentru că termenele legale de dezbatere și vot nu au fost îndeplinite. Schimbările propuse aduc modificări importante atât pentru taximetriști, cât și pentru pasageri.
Una dintre cele mai importante modificări pentru taximetriști are în vedere tarifele. Propunerea vizează dublarea tarifului de pornire, cu o condiție esențială: acesta nu poate depăși dublul tarifului de distanță, exprimat în lei pe kilometru. Aceasta este o schimbare majoră față de regula actuală, care limitează tariful de pornire la maxim echivalentul tarifului de distanță.
De asemenea, se impune un tarif de noapte, cu posibilitatea de a fi cu până la 50% mai mare decât tariful de zi, și se oferă șoferilor posibilitatea de a majora cu 50% tarifele pentru cursele în afara localității.
O altă schimbare vizează situațiile în care într-o localitate nu există transportatori autorizați pentru serviciile de taxi.
Propunerea permite consiliilor locale să preia controlul direct al acestor servicii, folosind vehiculele deținute de primării și eliberând licențe specifice în acest scop.
Aceste modificări propuse au potențialul de a moderniza și de a îmbunătăți semnificativ serviciile de taximetrie din România.
La începutul lunii februarie, șeste 500 de taximetrişti au protestat în Piaţa Constituţiei. Aceștia au cerut cer mai multe modificări legislative, printre care fiscalizarea Uber și Bolt.
„Dacă nu vor fi făcute modificările legislative, nu avem altă variantă decât să rămânem în stradă pe termen nelimitat. Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr.
Acolo sunt nelimitate şi vreau să vă spun că sunt câtă fază şi câtă iarbă. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice. Aceste fonduri de investiţii au în portofoliu miliarde. Ei îşi permit să facă orice, oricând, oriunde”, a susținut preşedintele Asociaţiei Pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi, Radu Viorel, pentru Agerpres.
Radu Viorel a susținut că politicul nu a ţinut cont că există deja o lege privind transportul de persoane, transportul public, şi a mai dat o altă lege care, în opinia sa, face acelaşi lucru, dar cu condiţii „mult mai relaxate şi mult mai libere decât la taxi”.