Decizia momentului! Camera Deputaților a adoptat astăzi, 3 mai, o nouă propunere legislativă pentru modificarea OUG 97/2005, în ceea ce privește evidența, domiciliul, actele de identitate ale românilor și reședința. Concret, odată cu noile schimbări de la Evidența Populației, a fost stabilit numărul limită de persoane care pot figura cu aceeași adresă în buletin, informează ziare.com.
Noi schimbări la Evidența Populației. Pe parcursul zilei de astăzi, Camera Deputaților a adoptat o propunere legislativă în ceea ce privește reședința, evidența, domiciliul și actele de identitate ale cetățenilor români.
Potrivit modificărilor, la o singură adresă nu pot fi înregistrate mai mult de zece persoane prin cartea de identitate. În proiect se menționează că limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau în cazul membrilor unei familii extinse. În noua prevedere legislativă se explică că termenul de „familie extinsă” se referă la titularul imobilului, soțul / soția și rudele acestuia, până la al patrulea grad de rudenie inclusiv.
Citește și despre următorul subiect: Buletine electronice! În ce țară se vor emite actele de identitate pe telefon cu aceeași valabilitate ca documentul în format fizic
„Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse.
Prin familie extinsă să înţelege titularul dreptului locativ, soţul, soţia acestuia, rudele titularului şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv”, se arată în proiect.
Mai mult decât atât, românii care nu respectă legea pot fi amendați. Sancțiunea începe de la 75 și poate ajunge până la 150 lei. În actul normativ se menționează că, în cazul persoanelor defavorizate, care nu pot face dovada adresei de domiciliu, acestea se pot înscrie în Evidența Populației prin intermediul unei adeverințe, eliberată de către unitatea administrativ-teritorială, din care rezultă adresa la care se va face domiciliul.
Proiectul mai arată că „de la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se soluţionează de către orice serviciu public comunitar de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţa persoanelor fizice”. În cazul oamenilor care găzduiesc persoane care nu au buletinul făcut pe adresa la care locuiesc efectiv, aceștia vor avea obligația de a se prezenta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, de la locul în care este situat imobilul, în vederea exprimării consimțământului de primire în spațiu.
Excepție fac cazurile în care persoanele locuiesc la o adresă în scop turistic sau profesional. Proiectul stabilește că obligația menționată este valabilă pentru persoanele care găzduiesc alți oameni pentru o perioadă mai mare de 30 zile, în mod neîntrerupt.
Deputații au mai decis ca persoanele care locuiesc la o altă adresă față de cea înregistrată în buletin, din diferite motive, trebuie să solicite la serviciul public comunitar de evidență schimbarea domiciliului sau înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței, în termen de 15 zile de la mutare. Totodată, oamenii care se află în această situație trebuie să ceară înscrierea în cartea de imobil.
Te-ar putea interesa și: Amendă pentru românii care nu-și schimbă buletinul după căsătorie. Termenul limită în care trebuie să te încadrezi pentru a nu încălca legea