Începând cu luna ianuarie, companiile de curierat sunt obligate să raporteze la ANAF toate livrările care au ca metodă de plată rambursul, pentru a ajuta instituţia să crească nivelul de încasare a taxelor şi impozitelor.
Citește și: Drama copiilor din România în cifre. 39% dintre părinții plecați la muncă nu vor veni de Crăciun acasă
Legea dată anul acesta va reprezenta un volum foarte mare de informaţii pe care ANAF va trebui să îl gestioneze pentru a putea creşte rata colectării ratelor, în contextul în care plăţile ramburs încă domină piaţa livrărilor. Instituţia spune că o astfel de reformă impune modernizarea şi digitalizarea urgentă a instituției.
„ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor). Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit – PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA“, spun reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală
Alte articole: Ioana Băsescu şi ceilalţi inculpaţi au scăpat de dosarul „Nana” după decizia CCR cu privire la prescripţie