Este posibil ca CNAIR să desemneze proiectantul pentru Autostrada Brașov – Bacău, A13, pe data de 3 Ianuarie 2024, potrivit celor Comunicate public din SEAP. După 7 luni de la primirea celor 3 oferte și cu trei luni întârziere față de termenul inițial (6 octombrie 2023), comisia de evaluare ar putea desemna câștigătorul licitației pentru finalizarea studiului de fezabilitate în primele zile ale anului viitor.
Ai putea fi interesat și de: Când se va deschide tronsonul de 13 kilometri Jilava-DN 4 pe Autostrada București Sud! Șeful CNAIR a oferit ultimele detalii!
Noul termen publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice este 3 ianuarie 2024, dar rămâne de văzut dacă va fi și respectat.
Pe 30 mai 2023, la a treia licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, CNAIR a primit trei oferte de la proiectanți și a estimat desemnarea câștigătorului cel mai târziu pe 6 octombrie, după cum Economedia a explicat aici, însă desemnarea a fost amânată pentru începutul anului viitor. Licitația nu este suspendată și nici contestată pentru clarificări la CNSC.
Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.
„Proiectul autostrăzii Brașov – Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:
– CONSITRANS SRL– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.)Autostrada Brașov – Bacău va ave o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea în mai, șeful CNAIR, Cristian Pistol, conform Economedia.
Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani).
Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE.
„Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”, a transmis CNAIR, potrivit sursei citate.
De la Sibiu la Făgăraș (68 km), Makyol va construi toate cele 4 loturi (detalii aici), iar de la Făgăraș la Brașov, Search este la 90% investigații geotehnice în cadrul contractului pentru revizuire Studiu de Fezabilitate și Proiect tehnic, documentație care trebuie predată în 2024.
Ai putea fi interesat și de: Cu 2.000 de km de autostradă în România, industria de transport de mărfuri ar putea crește cu aproape 40%