Autostradă de la zero în România. Guvernul a aprobat, în cursul zilei de azi, proiectul de lege contractul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii în valoare de 600 milioane de euro pentru susţinerea proiectului A7 Ploieşti – Paşcani.
Astfel, Executivul a adoptat proiectul de lege pentru aprobarea Contractului de finanţare – Autostrada A7 România – Cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă – dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 12 iunie 2023 şi la Luxemburg la 14 iunie 2023.
Actul normativ vizează o cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă şi este estimat că proiectul A7 va fi finalizat în anul 2025. Mai mult, data finală de disponibilizare a împrumutului este de până la 48 de luni, de la data semnării contractului de finanţare.
Te mai poate interesa și: CNAIR anunță un nou pas istoric pentru Autostrada Unirii. Opt constructori în cursa pentru contractul de aproape 3 miliarde de lei
„Obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, între Ploieşti şi Paşcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km”, prevede expunerea de motive a proiectului.
A7, denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este un drum aflat în construcție în România. Primele construcții pe o porțiune din ea au fost începute în 2016 și abandonate în anul următor, pentru a fi reluate de un nou constructor abia în primăvara lui 2019, iar finele lucrării ar putea avea loc în 2025.