Continuă în forță seria investițiilor în infrastructura rutieră din România, fiind anunțată o nouă și mult așteptată autostradă. CNAIR anunță că documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson a fost deja trimisă spre validare.
Ministerul Transporturilor are gata un proiect major pentru țara noastră, o investiție într-o zonă intens circulată a țării care sprijină inclusiv circulația dincolo de graniță. Cristian Pistol, Director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a oferit primele detalii despre o nouă autostradă ce va fi construită în România.
Conform informațiilor transmise de directorul general CNAIR, procedurile au început deja, iar documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson, ce va avea o lungime de aproape 36 de kilometri, a fost trimisă vineri, 6 septembrie 2024, la ANAP spre validare.
Noua autostradă va lega Timișoara de Moravița, o distanță de 72,93 de kilometri. Contractul este finanțat prin Programul Transport și prevede o perioadă de maximum 48 de luni pentru construcția primului tronson.
Ai mai putea citi și: Apare o nouă autostradă în România. Milioane de români vor circula pe 3 mari tronsoane
„Am început procedurile pentru construcția unei noi autostrăzi: Timișoara – Moravița (72,93 km)!
Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (Remetea Mare – Jebel), în lungime de 35,67 km a fost transmisă astăzi la ANAP spre validare. Următorul pas este publicarea Anunțului de participare la licitație în cadrul căruia vom stabili și data limită pentru depunerea ofertelor.
Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT), stabilește o perioadă de maximum 48 de luni pentru construcția acestui prim tronson (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție”, a anunțat Cristian Pistol, Director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Un pod, patru noduri rutiere și parcări cu stații de încărcare pentru mașini electrice pe noua autostradă a României
Pe traseu se va construi un pod (1.153 m) care va traversa râul Timiș, dar și patru noduri rutiere:
Tronsonul 1 al noii autostrăzi va subtraversa DN6 și calea ferata CF100 (linia București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ693B.
Conform reprezentantului CNAIR, pe noul sector de autostradă vor exista un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC), precum și două parcări de scurtă durată. În fiecare dintre ele se vor putea amplasa cel puțin șase stații de încărcare pentru autoturismele electrice.