În cadrul ședinței de Guvern vor fi semnate documentele pentru finanțarea celei mai așteptate autostrăzi din România, Autostrada Moldovei A7. Guvernul va aproba contractul de finanțare pentru Autostrada Moldovei, care va avea în total 319 kilometri, iar proiectul trebuie să fie finalizat în 2025.
„Obiectivul principal al Proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, între Ploieşti şi Paşcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km.
Se estimează că Proiectul se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de 48 de luni de la data semnării Contractului de finanţare. Conform prevederilor Contractului, împrumutul poate fi tras în maxim 20 tranşe, valoarea minimă a unei tranşe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al Proiectului. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA şi cele privind exproprierile„, se precizează în expunerea de motive.
Proiect de lege supus adoptării în Guvern vizează adoptarea Contractului de finanţare – Autostrada A7 România – Cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă B – dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 1 februarie 2024 şi la Luxemburg la 5 februarie 2024.
Proiectul va conduce la îndeplinirea principalelor obiective prevăzute în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare şi siguranţă rutieră / Investiţia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe reţeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului şi siguranţa rutieră.
Pe șantierul Lotului 2: Mizil-Pietroasele al Autostrăzii Moldova #A7 (Ploiești-Buzău), ritmul lucrărilor s-a îmbunătățit, iar asocierea de constructori execută lucrări pe întregul amplasament al traseului, după cum urmează:
– Se lucrează la toate cele 20 structuri aferente acestui lot;
– A fost finalizată forarea, armarea și turnarea tuturor celor 480 piloți aferenți structurilor;
– S-au montat 72 grinzi din totalul de 162 grinzi;
– Au fost finalizate toate structurile inferioare (până la nivelul cuzineților) aferente podurilor și pasajelor;
– Au fost executate toate cele 14 podețe, inclusiv hidroizolația acestora;
– De la km 20+000, inclusiv nodul rutier de la Baba Ana, până la km 26+500, este turnat primul strat de asfalt;
– De la km 26+500 până la km 29+500, este turnat primul strat de asfalt pe partea stângă a autostrăzii și se continuă așternerea acestuia și pe partea dreaptă;
– De la km 30+000 până la km 33+750, este finalizat stratul de balast stabilizat;
– De la km 48+000 la km 49+350, s-a realizat stratul de formă;
– Pentru tronsonul cuprins între km 33+750 și km 49+350 s-a executat sectorul experimental balast stabilizat cu ciment „în situ” și de săptămâna viitoare se va începe așternerea balastului stabilizat cu ciment. Așternerea primelor straturi de asfalt pe acest tronson de 15 km va începe la mijlocul lunii aprilie;
– au fost finalizate straturile de drenaj pe toată lungimea traseului autostrăzii;
– au fost montați stâlpii de iluminat între km 20+000 și km 30+000
Acesta este încă un lot de autostradă al cărui șantier a început cu ‘pauze’ pe anumite zone, dar care în ultima perioadă a intrat în linie dreaptă pentru finalizarea lucrărilor în acest an.
Autostrada Moldovei #A7 este prima autostradă a României pe care se lucrează integral, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la finalul execuției, va lega Moldova de Muntenia și este, de asemenea, prevăzută în Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastrcturii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.
Ai mai putea citi și: Noul terminal al Aeroportului Internațional Timișoara devine operațional de astăzi! Sorin Grindeanu, declarații de ultimă oră