Încă din vara acestui an, CNAIR avea să anunțe demararea lucrărilor pentru tronsonul de 28,55 kilometri dintre Chiribiș și Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania, însă acestea vor începe abia în 2025, după multe încercări de rezolvarea a problemelor cu constructorii contractați. Ministrul Sorin Grindeanu anunță unde au fost adevăratele probleme care au blocat lucrările și mai ales când vor putea circula românii pe acest sector de drum deosebit de important la nivel național și nu numai.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat că a fost acuzat, în perioada respectivă, că a oprit intenționat lucrările prin prisma unor scopuri personale. Aflat la Oradea alături de premierul Marcel Ciolacu, ministrul de resort a anunțat că din primăvara anului viitor se vor demara aceste lucrări, explicând că întârzierile nu i se datorează lui, ci fostului Guvern Orban și anumitor procese pe rol.
„Acum aproximativ patru ani, un grup de domni a venit în această clădire și a semnat un contract cu o companie. Prim-ministru la acea vreme era domnul Orban, iar alți oficiali din domeniul transporturilor erau implicați. După alegeri, s-a constatat că proiectul nu era viabil, fiind subfinanțat. Nimeni nu și-a asumat responsabilitatea pentru demersul electoral din 2020, care arăta bine pe hârtie, dar nu putea fi dus la bun sfârșit.
Am avut mai multe discuții cu domnul Rus (n.r. Beneamin Rus, patronul grupului Selina) și i-am spus că nu pot obliga oamenii din Ministerul Transporturilor să redirecționeze acest contract, semnat în 2020. Drept urmare, contractul a fost anulat, s-a organizat o nouă licitație, câștigată tot de domnul Rus, iar lucrările vor începe în primăvara viitoare.
Între timp, există niște procese între CNAIR și compania Selina, iar tronsonul Chiribiș-Biharia va începe. Însă, problema a început acum patru ani, când dintr-un impuls de moment s-a crezut că dacă se semnează contracte, acestea pot fi finalizate. Din păcate, a fost un demers pur electoral, fără o bază solidă“, a explicat, vieri, Sorin Grindeanu.
Vezi și: Apare o nouă autostradă în România. Milioane de români vor circula pe 3 mari tronsoane
Mai mult de atât, CNAIR a anunțat că au debutat s-a decis ca lucrările pentru tronsonul Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania abia în mai 2025, la doi ani după ce o asociere condusă de firma Precon Transilvania a câștigat licitația și la un an după semnarea contractului. Deși, inițial, au existat informații conform cărora această întârziere ar fi fost o eroare, CNAIR a confirmat că nu este cazul. Motivul întârzierii este legat de existența a două contracte pentru aceeași lucrare.
Un alt contract, semnat în 2020 cu asocierea Trameco și alte firme din grupul Selina, a fost reziliat din cauza faptului că nu au fost îndepliniți termenii menționați la licitație. Ulterior, acesta a ajuns să fie contestat în instanță. CNAIR nu poate emite două ordine de începere a lucrărilor simultan pentru aceeași lucrare, motiv pentru care se așteaptă soluționarea procesului înainte de a începe efectiv construcția, iar cât procesul este pe rol, construcția va trebui să aștepte fără să se poată da un termen limită.
Ai mai putea citi: Se construiește cea mai așteptată autostradă de după Revoluție. Anunțul CNAIR