Exproprierea terenurilor pentru construirea metroului de la Cluj Napoca va costa 283 milioane lei, potrivit unui Proiect de Hotărâre de Guvern pe care Ministerul Transporturilor îl va trimite Executivului spre aprobare.
Prima linie de metrou din afara Bucureștiului necesită exproprierea 486 de imobile (case și terenuri) cu o suprafață totală de peste 400 000 mp. din care aproape 60 000 mp. construiți. Contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei M 1 Cluj Napoca a fost semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada pentru aproape 2 miliarde Euro. Acesta este cel mai mare contract pentru infrastructura de transport atribuit până acum. Etapa de proiectare a început în iulie (detalii aici).
Ai putea fi interesat și de: Al doilea „Mare Vierme Alb”, utilajul care va săpa Magistrala 6 a metroului, între 1 Mai şi Tokio (Băneasa), a sosit în Portul Constanţa-Agigea
Lucrările pentru acesta încep luna aceasta și vor avea o durată de 12 luni.
,,Pentru realizarea lucrărilor pentru „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 418.188 mp., aferentă unui număr de 486 de imobile proprietate privată, construcții în suprafață totală de 58.402 mp., împrejmuiri în suprafață totală de 5.209,28 ml, masa lemnoasă în cantitate de 22,68 mc., de pe raza municipiului Cluj-Napoca și localității Florești, pentru care este necesară a fi aprobată declanșarea procedurilor de expropriere.”, se arată în Proiectul Hotărâre de Guvern exproprieri Metrou Cluj Napoca.
Mai mult decât atât, M1 are nevoie de ocuparea unei suprafețe de 12 800 mp., proprietate publică a statului român și alți 172 000 mp. din proprietatea Primăriilor Cluj Napoca și Florești.
„Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean.
Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma pe 29 decembrie 2022, Sorin Grindeanu la semnarea contractului de finanțare, conform sursei citate.
Ai putea fi interesat și de: Vești noi de la Metrorex. A fost anulată licitația pentru legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, din lipsă de oferte