UMB are câteva luni de când desfășoară lucrări de mare anvergură pe Lotul de autostradă dintre Margina și Holdea pe traseul A1 Lugoj – Deva, conform noilor declarații făcute de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Oficialul de la MT a explicat faptul că UMB nu are nici până în prezent autorizație de construire pentru cele două tuneluri de autostradă. Dacă UMB va respecta termenul (august 2026 finalizare lucrări/ decembrie 2026 pentru decont facturi), se va circula pe autostradă fără întrerupere de la Sibiu (Boița) la Nădlac 2.
„Se lucrează de câteva luni pe lotul Margina-Holdea, de 2 luni s-a intrat în tot ceea ce înseamnă lucrări de piloți, de foraje, lucrări ce țin de finalizarea acelui proiect și nu am emoții că vom avea întârzieri sau lucruri care să pună sub semnul întrebării finalizarea acestei bucăți extrem de importante”, a declarat Sorin Grindeanu, la semnarea contractului pentru finalizarea Drumului de legătură Autostrada A1 (Arad- Timișoara)- DN 69.
Ministerul Transporturilor a emis pe 22 aprilie 2024 Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, contract de 1,8 miliarde lei finanțat din PNRR. Lotul de 9 km Holdea – Margina (n.r., MT notează eronat Marginea) va permite circulația pe autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II. Cele două tuneluri sunt proiectate la km. 52 + 841 – 53 +209 respectiv 53 +581 -55+ 459.
Citește și: România este gata să aibă și Autostrada A13. Când se va putea circula pe cei 164 de km
Lungimea celor două tuneluri va fi de 2,13 km, galerie dublă, a transmis CNAIR la semnarea contractului cu UMB ,,Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA.
Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.” -CNAIR.
Marți, 21 mai 2024, la Timișoara, patronul Dorinel Umbrărescu a dat noi asigurări că va termina lucrările înainte de termen.
„Am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol):
În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră; În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat”, a declarat Irinel Scrioșteanu. Finanțarea PNRR pentru infrastructura rutieră reprezintă împrumuturi/granturile, banii nerambursabili sunt pentru infrastructura feroviară.
Citește și: Întârzie lucrările pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ce rezervă anul 2026