CNAIR a primit patru oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate care va permite lărgirea la trei benzi pe fiecare sens a autostrăzilor care pleacă din București: A1 București-Pitești (lărgire pe întreg traseul), A3 București-Ploiești (până la nodul Dumbrava, intersecție cu A7) și Autostrada Soarelui București-Constanța până la Fundulea (km. 36), a precizat economedia.ro.
Lărgirea la trei benzi pe sens este necesară în special pe autostrada A1 București-Pitești, unde capacitatea actuală este depășită semnificativ. Pe tronsonul Ciorogârla-București se produc în mod frecvent tamponări și accidente, iar lipsa unei căi de descărcare pe Autostrada A0 București agravează această situație.
De asemenea, al doilea contract care a fost scos la licitație după ce prima procedură a fost anulată. Contractul are o durată de 18 luni și un cost de 29 de milioane lei, a transmis CNAIR : „Miercuri, 27.09.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului „Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A1, București – Pitești, Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A2, București – Fundulea, Revizuire Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava”. Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:
1. INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL
2. Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) – PROSPECT DRILL SRL – CREATIVE ROAD DESIGN SRL
3. Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (lider) – SPECIALIST CONSULTING SRL
4. TOTAL BUSINESS LAND
Contractul prevede realizarea următoarelor tipuri de servicii:
– Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București – Pitești; A2 București – Fundulea și respectiv A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava;
– Studiul de Fezabilitate (SF) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești și A2 București – Fundulea;
– Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru sectorul de autostradă A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava. Durata Contractului este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor 3 Studii de Fezabilitate.”
„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.
Alte articole: Probleme în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania. CNAIR a decis să suspende licitația pentru un lot important