Se dau 3.000 de euro pe lună pentru acest job, însă nimeni nu se înghesuie. Un român din Italia și-a exprimat nemulțumirea că nu găsește să angajeze oameni, cu toate că salariul pe care-l oferă e foarte bun, de 3.000 de euro. În plus, programul de lucru este, de cele mai multe ori, de 3-4 ore pe zi și nu sunt necesare studii superioare, ba chiar sunt acceptați și începători.
Florin Lisaru are o companie de transport marfă și e în căutare de șoferi. Bărbatul a dezvăluit că a pus anunțuri de angajare pe toate site-urile posibile, atât din România, cât și din Italia. Cu toate acestea, nu a găsit pe nimeni.
Citește și Câți șomeri sunt în România. Tinerii conduc în continuare topul celor fără loc de muncă
În România, pentru un astfel de post se dau doar 700 de euro, însă la firma de transport marfă a bărbatului acesta oferă între 2200 și 2800 de euro pentru 3-4 ore de lucru pe zi. Românul a precizat că primește chiar și începători și că poate să îi plătească în avans.
„Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România”, a dezvăluit românul, potrivit Evz.
Și condițiile de muncă sunt bune, dar nimeni nu se înghesuie să aplice pentru acest job.
”Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată este de condus trei sau patru ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte“, a spus bărbatul.
Criza lipsei de personal e în toată Europa, spune românul, care a semnalat că o altă problemă ține de birocrație. Timpul de așteptare pentru a-ți fi eliberat permisul este de mult mai lung decât înainte.
„Înainte, în șase luni luai permisul. Acum timpul de așteptare e foarte lung, chiar și peste un an. Faci teoria, sală, oraș, apoi aștepți atestatul. Timp de așteptare inutil. Autoritățile ar trebui să înțeleagă faptul că e criză, să vină în întâmpinarea nevoilor firmelor. Bineînțeles, nu zic să le dea imediat permisul, dar să avem o durată rezonabilă. Criza e în toată Europa”, a adăugat angajatorul din Italia.