Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, a transmis, în cursul zilei de luni, că anul acesta va putea fi deschisă circulaţia pe 18 kilometri din Secţiunea 5 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti. Deschiderea porțiunii de drum de mare viteză va fi făcută cu un an mai devreme față de promisiunile principale.
Irinel Ionel Scrioşteanu a vizitat şantierul Secţiunii 5 – Curtea de Argeş – Piteşti a Autostrăzii Sibiu – Piteşti şi prezintă stadiul lucrărilor.
„Sunt în curs de finalizare lucrările de aşternere a stratului de bază de asfalt AB31.5, a stratului de legătură BAD 22.4 şi a stratului de uzură MAS16. Sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment aferent suprastructurii drumului”, a transmis secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.
Potrivit acestuia, la nodul rutier de la Curtea de Argeş sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente, continuă lucrările de aşternere a stratului de bază şi a stratului de legătură.
Vezi și: Pas important pentru Autostrada Moldovei. Anunțul CNAIR
„A fost finalizată execuţia piloţilor la zidurile de sprijin. Continuă lucrările de iluminat public”, a mai transmis sursa citată.
Scrioşteanu explică, de asemenea, că, la nodul rutier Băiculeşti, sunt în curs de finalizare lucrările de aşternere a straturilor de asfalt (bază, legătură, uzură)
„Antreprenorul are o mobilizare consecventă, având pe întregul şantier aproximativ 1.125 persoane şi 210 utilaje. Cum spuneam, având în vedere buna mobilizare a constructorului, anul acesta vom putea da în trafic un prim tronson în lungime de 18 km din această secţiune, cu aproape 1 an mai devreme faţă de termenul contractual. Ulterior, în scurt timp de la darea în trafic a primului tronson, vom finaliza şi restul lotului până la Curtea de Argeş”, a mai transmis Irinel Ionel Scrioşteanu.
„Lucrări de terasamente, consolidări, ITS, iluminat, hidrotehnice, sa:
✅️ A început realizarea marcajelor orizontale;
✅️ Sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a stratului de bază de asfalt AB31.5, a stratului de legătură BAD 22.4 și a stratului de uzură MAS16;
✅️ Sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment aferent suprastructurii drumului;
✅️ Continuă lucrările de instalare a panourilor fonoabsorbante;
✅️ Continuă lucrările de montare a parapeților metalici;
✅️ Continuă execuția drenajului longitudinal, rigolei mediane șanțurilor și canalelor trapezoidale;
✅️ Continuă lucrările de iluminat public;
✅️ Continuă lucrările de execuție a sistemului ITS.
Lucrări la structuri:
✅️ La podul peste DJ 704H (km 92+044) se betonează grinda parapet;
✅️ La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 92+814) se montează lisele prefabricate, predalele și se lucrează la betonarea plăcii de suprabetonare;
✅️ La podul peste canal râul Argeș (km 95+927) se lucrează la montarea liselor prefabricate și la betonarea grinzii parapet;
✅️ La podurile peste râul Argeș (km 96+707 și km 99+398)
a fost finalizată betonarea grinzii parapet;
✅️ La podul peste pârâu valea Tutana (km 101+829) au început lucrările de realizare a hidroizolației;
✅️ La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 103+666) se lucrează la armarea și betonarea plăcii de suprabetonare;
✅️ La podul peste râul Valsan (km 109+383) s-a finalizat montarea parapetelor metalice și a panourilor fonoabsorbante și se lucrează la montarea rosturilor de dilatație;
✅️ La podul peste râul Argeș (km 110+565) s-a finalizat montarea parapetelor metalice și se lucrează la montarea rosturilor de dilatație;
✅️ La podul peste drumul de exploatare (km 111+260) s-a finalizat realizarea hidroizolației;
✅️ La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 111+362) continuă lucrările de ridicare a ultimelor grinzi metalice și se montează predalele metalice;
✅️ La podul peste zona mlăștinoasă (km 111+780) s-au finalizat lucrările de hidroizolație și au început lucrările de așternere a stratului de bază BA8;
✅️ La pasajul peste DN7, Nod rutier Bascov (km 121+305) și podul peste canal (km 121+560) au fost finalizate lucrările;
✅️ La podul peste valea Bușaga (km 0+120) s-au finalizat execuția elevațiilor și montarea grinzilor principale;
✅️ La pasajul peste DJ 704H (km 0+520) s-a finalizat execuția subantretoazelor.
Acest lot cuprinde și realizarea a 3 noduri rutiere principale, după cum urmează:
Nod rutier Curtea de Argeș:
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;
✅️ continuă lucrările de așternere a stratului de bază și a stratului de legătură;
✅️ a fost finalizată execuția piloților la zidurile de sprijin;
✅️ continuă lucrările de iluminat public.
Nod rutier Băiculești:
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură, uzură);
✅️ continuă montarea corpurilor de iluminat;
✅️ continuă montarea casiurilor.
Nod rutier Bascov:
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură) și au început așternerea stratului de uzură;
✅️ continuă lucrările de iluminat public;
✅️ se montează casiurile”, a transmis Scrioșteanu.
API: Zero kilometri inaugurați din Autostrada A1 Sibiu – Pitești în 2024
Asociația Pro Infrastructură susține, pe de altă parte, că nu pot fi inaugurați nici măcar parțial, în 2024, primii 15 kilometri din cei 30 de pe primul lot din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, din cauza unui punct critic la podul peste canalul Argeș de la Merișani, unde încă nu au fost instalate toate grinzile. Ministrul Sorin Grindeanu promitea o inaugurare parțială pe Lotul 5 de la Pitești la Curtea de Argeș.
„Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni. Așa cum v-am spus și la început de septembrie, este clar că nu vom avea nimic inaugurat în acest an deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.”, arată Asociația.
Conform API, punctul critic rămas între Bascov și Mănicești: „Podul peste canalul Argeș de la Merișani înaintează foarte greu: mai sunt multe grinzi de instalat, predalele merg anevoios, apoi armare, suprabetonare, hidroizolație, asfalt și finisaje”.
Ai mai putea citi și: Decizie istorică privind Autostrada Unirii (A8). CNIR anunță lucrările pentru cel mai dificil lot