Se caută muncitori pentru lucrările de pe Autostrada Unirii. 22.000 de muncitori sunt necesari pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni – Pipirig pe traseul autostrăzii A8, conform datelor Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere pe baza estimării din Studiul de Fezabilitate.
Secţiunea de munte Sărăţeni – Pipirig are o lungime de 116 kilometri și este, de departe, una dintre cele mai grele lucrări de infrastructură din România. Sunt incluse în acest mare lor 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte.
Mai mult, unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră este și o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii, anunță CNIR.
În acest sens, potrivit datelor din Studiul de Fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni – Joseni (32,4 km), necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) de 3.000 de persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2A Ditrău – Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane.
Citește și: Decizie istorică privind Autostrada Unirii (A8). CNIR anunță lucrările pentru cel mai dificil lot
Pentru al patrulea lot, 2B Grinţieş – Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alţi aproximativ 6.000 de lucrători vor trebui implicaţi în etapa de execuţie.
CNIR oferă un punctaj în plus pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă. Angajații companiei vor să atragă tot mai multă forță de muncă pentru finalizarea la timp a lucrărilor.
Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social sunt calculate ca un punct strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă. În acest context, Compania Naţională de Investiţii Rutiere a anunțat că au fost incluse o serie de criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii.
„Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local.
Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8″, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Vezi și: Pas important pentru Autostrada Moldovei. Anunțul CNAIR