Începând cu anul 2024, piața vânzărilor de mașini second-hand va suferi modificări semnificative, iar toți cei care doresc să vândă astfel de autovehicule trebuie să fie la curent cu noile reguli impuse de lege. Aceste modificări au ca scop dorința de a îmbunătăți calitatea mașinilor second-hand disponibile pe piață, oferind cumpărătorilor o șansă mai mare de a achiziționa vehicule fără probleme ascunse.
Alte articole: Atenție, români! Produsul Kaufland a fost retras de urgență din toate magazinele, fiind considerat un pericol pentru sănătate
Tot mai mulți oameni aleg să cumpere mașini second-hand, iar acest lucru se întâmplă datorită prețurilor mai accesibile față de cele noi. Cu toate acestea, începând cu anul 2024, legea aduce o serie de modificări care vor face procesul mult mai detaliat, mai complicat, dar și mai transparent. Astfel, defectele sau modificările ilegale nu vor mai putea fi trecute sub tăcere.
Conform noilor reglementări, vânzătorii de mașini second hand vor fi obligați să obțină un certificat RAR Auto-Pass de la Registrul Auto Român. Acest document va atesta starea tehnică a mașinii, kilometrajul acesteia și orice alte probleme semnalate. Această schimbare reprezintă un beneficiu semnificativ pentru cumpărători, iar cei care se ocupă de vânzarea de mașini vor trebui să respecte această obligație cu seriozitate.
„Avem în implementare un program, RAR Auto-Pass, care va fi disponibil de anul viitor. La cumpărarea oricărui autovehicul înmatriculat în România venim cu o garanție asupra stării tehnice și a kilometrajului, dar și despre alte deficiențe constatate de specialiștii RAR.
Vreau să accentuez conștientizarea din partea pieței, a clienților, în ceea ce privește starea tehnică a autovehiculului pentru că acesta este un factor foarte important în reducerea accidentelor pe drumurile publice”, a declarat directorul RAR, Mihai Alecu, la deschiderea oficială a Salonului Auto București.
Începând cu 2024, acest certificat va deveni obligatoriu și va include informații esențiale despre numărul de kilometri parcurși de mașină și despre incidentele și accidentele anterioare care au avut un impact asupra siguranței vehiculului.
Registrul Auto Român (RAR) trebuie să introducă un sistem electronic de înregistrare care va colecta și centraliza toate detaliile referitoare la trecutul autovehiculelor înmatriculate în România. Astfel, va deține întregul istoric al vehiculelor rutiere înregistrate în țară.
Conform acestei propuneri, este interzisă manipularea contorului de kilometri al unui autovehicul, cererea de a efectua astfel de modificări sau orice acțiune care să afecteze înregistrarea corectă a distanței parcurse în kilometri de către autovehicul.
Nerespectarea acestor reguli atrage sancțiuni contravenționale, deoarece nu sunt considerate infracțiuni conform legislației penale, și se pedepsesc cu o amendă cuprinsă între 2.000 și 5.000 de lei.
„Staţiile de inspecţie tehnică periodică autorizate, precum şi atelierele pentru inspecţia tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză autorizate sunt obligate să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei inspecţii efectuate, informaţii referitoare la numărul de identificare al autovehiculului şi valoarea citită a indicaţiei odometrului autovehiculului supus inspecţiei”, mai prevede proiectul.
Legea a fost promulgată în luna mai de președintele Klaus Iohannis și adoptată la finalul lunii aprilie. Astfel, din 2024, legile privind vânzarea de mașini second hand se vor înăspri serios.
Citește și: Bilete de avion ieftine. Unde poți călători în octombrie cu sub 100 de euro