Schimbări radicale pentru producători. Amenzile aplicabile pentru încălcarea legii variază între 250.000 şi 600.000 de lei, potrivit Zf.
Noul proiect de lege legat de practicile comerciale neloiale, are scopul de a echilibra raportul de forţe dintre retaileri şi producătorii de bunuri agroalimentare, vine cu o serie de modificări, însă cea mai importantă este aceea conform căreia marile reţele nu mai pot cere de la furnizori discounturi şi cheltuieli de marketing mai mari de 25%.
„(…) S-a impus un prag de maximum 20% din valoarea facturată pentru reduceri comerciale sub formă de remiză şi risturnă. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte serviciile de tip marketing, publicitate şi plasare secundară ale cumpărătorului se aplică de asemenea un prag de maximum 5% din valoarea încasată de furnizor“, explică Cătălina Nacev, avocat senior în cadrul D&B David şi Baias
Producătorii autohtoni au explicat, de mai multe ori, că negocierile cu marile reţele de magazine sunt dificile dat fiind că aceştia din urmă au o forţă disproporţionată în discuţii. Noua lege vrea să echilibreze lucrurile, însă se iau în calcul și anumite discounturi.
Conform sursei citate, preţul de listă pe care îl are un bun (preţul iniţial pe care îl agreează un producător cu un retaile) nu este cel pe care îl încasează producătorul. Negocierile dintre părţi pot face ca retailerul să obţină diverse discounturi şi cheltuieli de marketing. Anterior, dacă preţul de listă era de 10 lei, după discount-uri şi alte cheltuieli, cum ar fi cele de marketing, producătorul putea ajunge să încaseze doar 5 lei. Astăzi, el obţine 7,5 lei, conform noii legi.