Se scumpesc mașinile second-hand! În 2024, mașinile electrice și hibride se vor tranzacționa mai scump și asta din cauza popularității în creștere a acestora, se arată într-o analiză realizată de Instant.ro, prima platformă din România bazată pe AI care intermediază vânzări de mașini second-hand.
Se pare că această creștere a prețurilor vine pe fondul diminuării valorii ecotichetului Rabla Plus, fapt ce poate genera un recul al pieței de mașini electrice noi, spun reprezentanții Instant.ro.
„Există o cerere crescută pentru mașini second-hand, mai ales pentru cele mai accesibile, context ce va pune presiune pe prețuri, determinându-le să crească. Alături de dezechilibrul între cerere și ofertă și politicile guvernamentale cu privire la ecobonus, inflația va continua să joace un rol important și va amplifica creșterile prețurilor autovehiculelor la mâna doua. Anticipăm, astfel, prețuri mai mari anul acesta și un volum ridicat de tranzacționare pe segmentul electrice SH. Pe de altă parte, mașinile cu motorizare tradițională își vor menține prețurile sau chiar unele categorii se vor ieftini, în special cele diesel, în contextul tranziției către vehicule mai ecologice”, a declarat Andrei Duțulescu CEO, Instant.ro.
Se pare că și în 2024, SUV-urile vor fi la mare căutare pe piața second-hand, asta în timp ce vehiculele electrice și hibride vor crește în popularitate, reflectând interesul tot mai mare pentru sustenabilitate și eficiență energetică al consumatorilor.
În continuare, online-ul va rămâne locul unde se vor desfășura cele mai multe procese de cumpărare ale mașinilor second-hand, deoarece facilitează căutarea, compararea și achiziționarea vehiculelor. Pentru că sunt mai precauți și caută vehicule cu un istoric de întreținere verificabil, mai multe tranzacții vor fi realizate prin dealeri care oferă garanție extinsă, conform analizei Instant.ro.
Andrei Duțulescu spune Instant.ro va continua să îmbunătățească funcționalitatea platformei și își propune să extindă ofertele de servicii, acoperind, prin parteneriate locale cu dealeri, fiecare județ din România.
„Ne vom concentra, anul acesta, pe rafinarea potrivirii produsului nostru pe piață, simplificând și adaptând platforma la feedback-ul pieței, pentru a ne menține relevanța și competitivitatea. Ne propunem, în 2024, să dezvoltăm mai multe surse de venit, prin noi servicii și produse de date, cu un accent pe servicii cu valoare adăugată și monetizarea ofertelor Instant Best Buy”, a mai spus Andrei Duțulescu.
Citește și Germanii nu mai vor maşini electrice. Vânzările au scăzut cu 54,9% de la o lună la alta