Pot începe lucrările la Autostrada Moldovei. Membrii Asociației Pro Infrastructura au anunțat pe 7 februarie că un constructor român se va ocupa de acest proiect și că a primit undă verde pentru începerea lui, conform economedia.ro.
Umbrărescu este responsabil de lucrările care se vor realiza la nivelul celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pășcani, de pe A7. Constructorul român se va ocupa de aproximativ 250 kilometri. Peste 100 de poduri vor fi ridicate pe autostradă, dar și pasaje și structuri casetate. Aceasta va fi dotată cu 50 spații de servicii, unde vor fi introduse stații de încărcare pentru mașinile electrice. Nodurile rutiere nu vor lipsi nici ele. În momentul de față, a fost estimată durata de execuție pentru fiecare segment din Autostrada Moldovei.
În contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, compania Danlin susținea că UMB nu are resursele tehnice necesare pentru a lucra cele zece loturi din A7. Cu toate acestea, CNSC a respins toate documentele depuse de Danlin, iar UMB a devenit responsabil de lucrările care vor fi efectuate în loturile rămase din Autostrada Moldovei.
Citește și: Autostrada Sibiu – Piteşti permite animalelor sălbatice să treacă din nou liber Valea Oltului VIDEO
„CNSC a respins contestațiile celor de la Danlin (n.r. – o societate care ar fi controlată din umbră de baronul PSD Ionel Arsene, președintele CJ Neamț) pe cele 3 loturi ale A7 Bacău-Pașcani. Prin urmare, CNAIR este OBLIGATĂ de lege să semneze contractele cu UMB” sunt rândurile publicate de Pro Infrastructura într-o postare redactată pe pagina de Facebook.
La momentul actual, UMB are semnate contractele pentru 7 bucăți din A7. Termenul de execuție este estimat la 20 luni pentru capetele Buzău – Focșani, 26 pentru sectoarele din centru Buzău – Focșani 30 pentru Focșani – Bacău. Constructorului român i se adaugă la portofoliu cele trei tronsoane Bacău – Pașcani (77,39 kilometri), termenul construcțiilor fiind de 30 luni. Așadar, UMB se va ocupa de 255,735 kilometri din A7, proiect al cărui valoare a fost estimată la 4,7 miliarde lei fără TVA.
„UMB are parafate contractele pe toate cele 7 bucăți din A7 Buzău-Bacău: 178,34 kilometri cu 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău.
Acum lor li se adaugă restul de 3 tronsoane pe Bacău-Pașcani: 77,39 kilometri pentru, probabil, ~80% din valoarea estimată de CNAIR, adică aproape 4,7 miliarde lei fără TVA. Termen: de asemenea 30 luni. Așadar, UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani, 10 loturi. În total, cu proiectele mai „vechi”, cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres.
Cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea de 13 km (11 luni proiectare plus 34 de lucrări), UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 kilometri în următoarele 11-34 de luni, luând în considerare pașii birocratici rămași de efectuat” sunt informațiile oferite de Pro Infrastructura.
Vezi și: VIDEO: Imagini halucinante din România: Autostrada A10 s-a rupt. „Dorel a comis-o din nou”.