- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Secretul din spatele produselor lactate de la Napolact. Majoritatea românilor le cumpără, dar nu mulți cunosc acest detaliu

14 May, 21:16 • Claudia Simion
Napolact face parte dintre cei mai importanți jucători de pe piața lactatelor din România. Produsele companiei pot fi găsite pe rafturile tuturor magazinelor din țara noastră și sunt printre cele mai cumpărate de clienți. Cu toate acestea, nu mulți cunosc faptul că Napolact e deținută de o companie din afara țării.
Secretul din spatele produselor lactate de la Napolact. Majoritatea românilor le cumpără, dar nu mulți cunosc acest detaliu

Napolact e deținută de FrieslandCampina, o companie olandeză care e al treilea cel mai mare producător de lactate la nivel mondial, spune cancan.ro. A fost fondată în 2008 prin funziunea companiilor olandeze producătoare de lactate, Friesland Foods și Campina. FrieslandCampina a pătruns în România cu brandurile Napolact, Campina și Dots.

Citește și Consiliul Concurenţei anunţă că laptele s-a ieftinit în medie cu 20%. Negocierile contractelor între retaileri și procesatori s-au finalizat

Brandul Napolact este o prioritate a companiei olandeze pe piața românească, a explicat Ferenc Szecskó, CEO al FrieslandCampina România.

„Se observă un trend în ceea ce priveşte un downtrading în această perioadă, dar noi rămânem concentraţi pe brandul nostru. Când vine vorba de participare şi colaborare pentru o marcă privată, aceasta va rămâne o colaborare tactică. Strategia noastră este una construită în jurul unui brand. Strategia unor parteneri de-ai noştri este concentrată pe private label. Procentul nu reprezintă o parte majoră din business“, a explicat Ferenc Szecskó, CEO al FrieslandCampina România.

Citește și Fermierii ies din nou în stradă! Prețurile scăzute pentru lapte duc la noi motive de îngrijorare

Cum a ajuns Napolact în România

Brandul Napolact e prezent doar în țara noastră, unde compania-mamă avea în 2015 trei fabrici, la Baciu și Țaga, ambele în județul Cluj, și încă una în Târgu Mureș. Din portofoliul Napolact fac parte produse lactate precum lapte, iaurturi, brânzeturi proaspete și maturate, smântână, cașcaval, unt sau produse din lapte ecologic.

În anul 1905 în Cluj-Napoca a apărut firma de produse lactate atelierul Vlad, care fabrica unt și brânză de vacă. În timp a adăugat și alte produse, iaurt și brânzeturi fermentate ori topite. Mai târziu, în 1948 firma a fost naționalizată, atunci când statul a preluat toate întreprinderile private. În 1990 societatea a fost redenumită Napolact și a ajuns la 180.000 de tone de lapte prelucrat pe zi, devenind astfel, în 1998, primul producător din domeniul lactatelor.

Mai multe produse Napolact au fost atestate la Ministerul Agriculturii ca fiind produse tradiționale românești, iar acestea sunt: iaurtul Cedra, brânza Năsal, brânza Târnava, brânza Alpina, brânza Alpina afumată, cașcavalul Bobâlna, cașcavalul Dej, brânza telemea Huedin.

Napolact a obținut, încă din 1994, o serie de premii din partea statului prin care e apreciată calitatea produselor. În 2003 a primit locul I la categoria industria alimentară, întreprinderi foarte mari și o diplomă de eminență la ediția a X-a a Topului Național al Firmelor. În 2013 Napolact a devenit cel mai de încredere brand din industria lactatelor, conform studiului Trusted Brands 2013, realizat de revista Reader’s Digest în România.

 

 

 

Urmărește Daily Business pe Google News