Dimensiunea pieței de jocuri de noroc și pariuri online din Europa va avea un ritm anual de creștere de 11% până în 2032, apreciază experții. La finalul perioadei de referință, se estimează că actorii din industrie vor raporta încasări totale de peste 84,5 miliarde de dolari.Această prognoză economică se bazează pe două categorii din indicatori: factorii de creștere și pe dinamica sectorului de gambling. Unul dintre factorii principali de creștere este accesul tot mai răspândit la utilizarea internetului. În Europa, majoritatea populației are posibilitatea tehnică și materială de a se conecta la lumea online. Această conectivitate pe scară largă a facilitat extinderea jocurilor de noroc și a pariurilor sportive de la distanță, care prezintă avantaje foarte apreciate de pasionați.
În paralel cu acoperirea tot mai mare a internetului, o contribuție majoră la dezvoltarea accelerată a pieței de gambling o are evoluția din domeniul tehnologiei, cu precădere creșterea jocurilor mobile, pe telefoanele inteligente sau pe alte dispozitive, cum ar fi tabletele și, mai nou, Smart Watch-urile. Jocurile de noroc mobile au câștigat o popularitate din ce în ce mai mare datorită confortului oferit, permițând jucătorilor să acceseze ofertele agențiilor de pariuri și alte cazinourilor oricând și oriunde. Aplicațiile mobile sunt ușor de utilizat, iar site-urile web au fost optimizate pentru ecrane mai mici.Rămânând în sfera tehnologiei, trebuie menționate și inovațiile precum jocurile cu dealer live, sau cele bazate pe Realitatea Virtuală (VR) și pe Realitatea Augmentată (AR), care au introdus elemente captivante și interactive, sporind implicarea și realismul experienței jucătorului. De exemplu, pe piața românească există Frank Casino online, care are în prezent 137 de mese cu dealer uman.Piața europeană a jocurilor de noroc online oferă o gamă largă de opțiuni de jocuri de noroc, cuprinzând pariuri sportive, jocuri de cazinou, poker, bingo și multe altele. Această diversitate corespunde oricăror preferințe. Amatorii de distracție care au împlinit vârsta legală au numeroase alternative pentru a-și petrece timpul liber într-un mod plăcut.
Ca și dinamică, cea mai importantă contribuție la progresul industriei jocurilor de noroc o are trecerea de la de la fizic la online. Un număr mare de amatori de gambling a descoperit avantajele practicării acestui hobby pe internet, dintre care primează comoditatea, șansele de câștig îmbunătățite, o selecție mai largă de jocuri și capacitatea de a accesa de la distanță serviciile de jocuri de noroc. Trecerea jucătorilor de la agențiile de pariuri și cazinourile fizice către cele onlinese află abia într-o fază intermediară. Ea se va face treptat, alimentând estimările de creștere ale celui din urmă sector.
Nu trebuie ignorat faptul că mai multe țări europene au implementat cadre de reglementare favorabile pentru jocurile de noroc și pariurile online. Prin legile adoptate, este stabilit un mediu sigur atât pentru operatori, cât și pentru jucători, întărind încrederea consumatorilor și favorizând creșterea pieței.
În plus, piețele reglementate atrag adesea operatori internaționali care urmăresc să-și extindă prezența. Apar foarte multe business-uri transfrontaliere, operatori naționali construind strategii pentru cucerirea piețelor de peste graniță. Extinderea presupune un proiect mai puțin complicat decât implementarea unei rețele stradale.
Piața europeană a jocurilor de noroc online beneficiază de principiul liberei circulații a serviciilor al Uniunii Europene. Acest lucru le permite operatorilor licențiați dintr-un stat membru UE să își ofere serviciile jucătorilor din alte state membre, extinzând baza de clienți și contribuind la creșterea pieței.
Desigur, progresul nu ar fi fost posibil fără politici de marketing și publicitate bazate pe noile realități, dar și pe ajutorul Inteligenței Artificiale. Softurile performante îi ajută pe actorii de pe piață să colecteze informații detaliate despre publicul țintă, pe baza cărora sunt desfășurate campanii de marketing care „lovesc” direct la țintă, oferte atractive și sponsorizări cu eficiență maximă în creșterea vizibilității mărcii.