- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ședință istorică la Guvern. Se cere rezolvarea unei probleme care vizează milioane de români

11 Oct, 08:12 • Bumbeneci Diana
Ședință extraordinară la Guvern: Se rezolvă o problemă dintr-un sistem vital pentru România.
Ședință istorică la Guvern. Se cere rezolvarea unei probleme care vizează milioane de români

Guvernul se reuneşte într-o şedinţă extraordinară, vineri, în format online. Executivul condus de Marcel Ciolacu a organizat întrunirea, în regim de urgență, pentru a discuta trei memorandumuri care vizează suplimentarea limitei de credite bugetare şi credite de angajament aprobate pentru bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS) pe luna octombrie 2024.

Ședință la Guvern

Astfel, un prim memorandum vizează suplimentarea bugetului FNUASS cu suma de 293.871.000 de lei la Titlul XII „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR”.

Un al doilea memorandum supus aprobării în Guvern priveşte suplimentarea limitei de credite bugetare şi de angajament pe luna octombrie pentru bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate cu suma de 100.000.000 de lei la Titlul IX „Asistenţă socială”.

Guvernul va aproba şi un al treilea memorandum referitor la bugetul FNUASS care vizează suplimentarea limitei de cheltuieli pe luna octombrie, cu credite de angajament şi credite bugetare în sumă de 46.451.000 de lei pentru plata în luna octombrie a cheltuielilor de personal aferente caselor de asigurări de sănătate şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

Citește și: Anunțul oficial despre vaccinarea obligatorie în România. Șefa CNAS: „Acesta este mesajul pe care am intenţionat să îl transmit”

Guvern
Guvernul României

Utilizarea şi administrarea Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate aprobat în ședință

Art. 271. –
(1) Sumele colectate în condiţiile art. 265 alin. (2) se utilizează astfel:

a) pentru plata serviciilor medicale, medicamentelor, materialelor sanitare şi a dispozitivelor medicale, inclusiv a celor acordate în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este parte;

b) o cotă de 3% pentru cheltuielile de administrare, funcţionare şi de capital ale CNAS şi caselor de asigurări de sănătate. Prin legile bugetare anuale se poate aproba depăşirea limitei de 3%;

c) fondul de rezervă în cotă de 1% din sumele constituite anual la nivelul CNAS, în condiţiile prevăzute la art. 265 alin. (4).

(2) Veniturile fondului se utilizează şi pentru plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate în condiţiile legii.

Art. 272. –
Fondul suportă cheltuieli pentru asigurarea pachetului minimal de servicii, cu excepţia asistenţei medicale comunitare şi a serviciilor pentru activitatea de asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat prevăzute la art. 96 şi art. 100 alin. (1), (2), (5), (7) şi (8).

Art. 273. –
(1) Veniturile fondului nu pot fi utilizate pentru:

a) investiţii pentru construirea şi consolidarea de unităţi sanitare;

b) achiziţionarea aparaturii medicale de la nivelul şi condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului;

c) măsuri profilactice şi tratamente instituite obligatoriu prin norme legale, altele decât cele prevăzute de prezenta lege.

Acesta este un fragment din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Cumpăraţi documentul în formă actualizată sau alegeţi un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.

(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se suportă de la bugetul de stat.

Art. 274. –
(1) Bugetul fondului se aprobă de Parlament, la propunerea Guvernului, ca anexă la legea bugetului de stat.

(2) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale caselor de asigurări se aprobă de ordonatorul principal de credite, în condiţiile legii.

Art. 275. –
(1) Sumele rămase neutilizate la nivelul caselor de asigurări la sfârşitul fiecărui an se virează în contul CNAS.

(2) Sumele rămase neutilizate la nivelul CNAS la sfârşitul fiecărui an se reportează în anul următor şi se utilizează pentru destinaţiile prevăzute la art. 271 alin. (1).

(3) Fondul de rezervă rămas neutilizat la finele anului se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.

(4) Utilizarea fondului de rezervă se stabileşte prin legile bugetare anuale.

(5) Disponibilităţile temporare ale fondului, precum şi disponibilităţile fondului de rezervă se păstrează la trezoreria statului şi sunt purtătoare de dobândă.

(6) Din disponibilităţile fondului de rezervă şi din excedentele înregistrate de fond din anii precedenţi pot fi constituite depozite la termen la Trezoreria Statului, în condiţiile stabilite prin convenţie încheiată între CNAS şi Ministerul Finanţelor Publice.

Vezi și: Angajaţii CNAS încep un protest fără precedent. „În ultimii 4 ani, această instituţie a pierdut peste 25% din totalul salariaţilor din motive de politică salarială”

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult