- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”

19 Oct, 12:45 • Cornel Ghimeșan
Președintele Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România a criticat dur sistemul feroviar din România, făcând aluzie la modul în care ajung diverse persoane să ocupe funcții în Consiliul de Administrație.
Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”

În cadrul evenmentului Zilele Feroviare 2022, Președintele Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România, Vasile Șeclăman, a realizat o radiografie a sistemului, iar declarațiile sale au fost cât se poate de dure. Acesta a atacat modul în care se fac angajări în sistem, făcând o aluzie clară la modul în care au fost aleși membri Consiliului de Administrație al CNCF CFR SA și al Electrificare CFR SA.

”La noi (oficialii guvernamentali – n.red.) se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație. Voi, studenții, n-aveți nicio șansă, doar dacă faceți o școală de pedichiuriști”, a spus reprezentantul patronal.

Declarația a fost făcută la Zilele Feroviare, eveniment organizat de Club Feroviar și Universitatea Politehnica București, cu sprijinul Asociației Industriei Feroviare, în fața unei săli pline cu reprezentanți ai companiilor din domeniu dar și cu studenți ai Facultății de Transporturi. Șeclăman s-a referit la Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, din care face parte un medic veterinar – Ionel Sabin Emil Bociu, fostul primar al comunei Jebel din județul Timiș, un apropiat al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Alte articole: Firmele nu mai vor să lucreze cu români. Numărul companiilor care apelează la muncitori străini s-a dublat

Problema sistemului feroviar în România

O altă persoană la care a făcut aluzie președintele OPSFPR este Monica Hunyadi, care a fost numită la începutul anului în Consiliul de Administrație al Electrificare CFR SA. Ea este din 2020 asociat și administrator unic al firmei Hunymoo SRL, cu profil de ”coafură și alte activități de înfrumusețare”, care operează salonul de profil Aspect Studio din București.

Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”
Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”

De asemenea, Șeclăman a subliniat că atenția Ministerului Transporturilor ar trebui orientată către situația dezastruasă a cailor ferate române unde, de exemplu, trenurile de marfă nu prind mai mult de 8 kilometri/oră.

„Neglijarea continuă a mentenanței infrastructurii dublată de lentoarea cu care au fost accesate fondurile europene necesare pentru reconstrucția rețelei TEN-T au dus, din motive de siguranță, la reducerea permanentă a vitezei de circulație maxime admise. Subfinanțarea sistematică de către MTI a sectorului feroviar în favoarea celui rutier, în contradicție cu recomandările UE, a dus la creșterea numărului de restricții de circulație, scăderea drastică a vitezelor de circulație și, în general, a performanțelor tehnice ale infrastructurii feroviare”, a spus el.

Potrivit oficialului patronal, în România, operatorii feroviari de transport de marfă îşi desfăşoară activitatea pe o piaţă concurenţială, dar cu mari greutăți din partea administratorului de infrastructură și mai ales din partea furnizorului de energie electrică – Electrificare CFR SA.

„Deşi disponibilitatea materialului rulant este mică, raportată la unităţile de material rulant existente, aceasta nu pare să influenţeze negativ volumul de marfă transportat, constatându-se, an de an, creșteri semnificative ale acestei activități, dar care încă nu se ridică la nivelul cerințelor pieței europene. Cele mai mari dificultăţi pe care le întâmpină operatorii de transport feroviar de marfă se referă la finanţarea achiziţionării materialului rulant nou, la starea infrastructurii și la creșterea tarifelor la energie electrică”.

În legătură cu acest ultim aspect, el a detaliat, arătând că pe piața transportului feroviar sunt în general ”firme micuțe”, cu excepția a patru-cinci firme foarte mari, dintre care două ale statului român.

Citește și: Criza lemnului de foc în România. Care este motivul pentru care românii nu mai găsesc în magazine lemn și peleți, chiar la începutul sezonului rece

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...