O mare parte dintre elevi și profesori vor ca anul școlar să fie împărțit în module, în timp ce restul consideră că anul școlar organizat în semestre este mai potrivit, se arată într-un studiu al Ministerului Educației. Se pare că majoritatea elevilor vor mai mult timp liber, deși vacanțele sunt din ce în ce mai mari.
Un sondaj al Ministerului Educației, la care au participat mii de elevi din învățământul preuniversitar, precum și dascăli și părinți, arată că cei mai mulți sunt de părere că actuala organizare a anului școlar, în cinci intervale de cursuri, denumite module, este mai bună.
Potrivit studiului menționat, 60,60% dintre elevi apreciază mai mult organizarea anului şcolar pe module, 22,61% dintre ei preferă organizarea pe semestre, 9,69% nu au observat diferenţe ca să poată alege, iar ceilalţi, puţin peste 7%, nu şi-au exprimat opţiunea.
Vezi și: O nouă decizie majoră a Guvernului. Bugetarii primesc trei zile libere în plus în 2024
Aceeași cercetare a dezvăluit că 69,36% dintre elevi preferă organizarea în continuare a anului şcolar pe module, 20,99% ar opta pentru revenirea la semestre, în timp ce ceilalţi nu şi-au exprimat părerea în acest sens.
„Organizarea actuală este preferată, în special, de elevii din ciclurile gimnazial (60.1%) şi liceal (62.6%), comparativ cu cei din şcolile profesionale (51.9%).
Mai mult de jumătate dintre elevi (56%) consideră că organizarea pe intervale de cursuri/ module îi avantajează în privinţa pregătirii pentru examenele naţionale, iar aproximativ un sfert declară că nu pot aprecia efectele acestei organizări asupra pregătirii lor.
Se constată faptul că organizarea actuală reprezintă un avantaj în principal pentru elevii din clasele a XII-a (63%) şi pentru elevii de clasa a VIII-a (60%).
De asemenea, elevii care învaţă în mediul rural consideră că îi avantajează mai puţin împărţirea pe intervale de cursuri/ module a anului şcolar în pregătirea pentru evaluările naţionale, comparativ cu cei din mediul urban”, constată autorii studiului.
Şi profesorii sunt mulţumiţi de noua structură a anului şcolar.
Conform studiului, „cei mai mulţi dintre profesori (45%) susţin că actuala organizare a anului şcolar în 5 intervale de cursuri ar trebui menţinută în formula actuală, iar un sfert dintre profesori consideră că este o măsură bună, dar care are nevoie de unele îmbunătăţiri. Totuşi, un sfert dintre profesori consideră că ar trebui să se revină la organizarea pe semestre”.