Căderea serverelor RAR a fost consecința activării sistemelor de prevenire a incendiilor, care a dus la o întrerupere a echipamentelor care susțin infrastructura IT a instituției.
”Un incident tehnic neprevăzut, apărut în camera serverelor şi generat de sistemele de prevenire a incendiilor, a provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susţin infrastructura IT a RAR”, au transmis, joi, oficialii instituţiei, fără a preciza însă natura incidentului.
”Din acest motiv, suntem momentan în imposibilitatea de a desfăşura activităţi cu publicul în toate sediile din ţară, dar este sistată şi funcţionarea aplicaţiilor care asigură colaborarea cu staţiile ITP”, a mai transmis instituţia.
Chiar RAR a postat pe pagina oficială de Facebook o fotografie cu coada formată la unul dintre sedii.
Instituția a anunțat, totodată, că, până la remedierea situației, șefii reprezentanțelor contactează clienții programați pentru a le explica cum li se pot face prestațiile.
RAReș, chatbot-ul Registrului Auto Român, a văzut lumina zilei. Asistentul virtual este disponibil 24 de ore din 24 și poate fi găsit pe site-ul oficial rarom.ro, undeva în dreapta jos unde scrie „suport online”.
„RAReș a fost proiectat să devină din ce în ce mai bun, dar și prietenos, pentru că are capacitatea de a procesa volume mari de informații și de a înțelege limbajul natural uman. Pe măsură ce va interacționa cu utilizatorii, RARes va învăța continuu din aceste schimburi de informații și va fi mai performant și mai precis în furnizarea de răspunsuri și soluții personalizate”, a anunțat RAR într-un comunicat.
Rolul lui RAReș este acela de a simplifica accesul la informațiile despre serviciile și procedurile sale. Noul asistent îţi poate oferi numeroase informaţii, de la verficare ITP, până la o programare într-o reprezentanţă.