„Locul de muncă” și „fericirea” sunt cuvintele pe care nu mulți dintre români le-ar putea pune împreună. Cu toate acestea, un psiholog din România vorbește despre secretele unei vieți profesionale fericite: interacțiunea. Așa cum arată primele informații relatate de antena3.ro, relațiile pozitive sunt cele care le aduc oamenilor un motiv de bucurie, iar ele sunt într-o strânsă relație de legătură cu jobul.
Simona Preda a vorbit deschis despre unul dintre cele mai interesante subiecte pentru români: fericirea la locul de muncă. Deși pare greu de crezut, adevărul este că interacțiunea și relațiile pozitive pot ajuta orice persoană să se bucure de o viață fericită, afirmă psihologul. Tocmai de aceea, relațiile toxice trebuie să fie evitate pe cât de mult posibil în cadrul unui job, referindu-ne la următoarele:
Simona Preda afirmă că relațiile toxice pot fi recunoscute doar prin intermediul interacțiunii dintre oameni. Din acest punct de vedere, psihologul subliniază că ele se definesc prin încălcarea limitelor personale.
Citește și despre următorul subiect: Germania, țara cu oferte generoase de muncă! Ce salariu primește un angajat la fabrica BMW și care sunt beneficiile acestuia
„Relațiile toxice le recunoaștem din interacțiuni. Acestea fie presupun o lipsă de limite, fie o încălcare de limite. Oamenii cu care avem astfel de relații nu țin cont de limitele noastre, folosesc un ton mai agresiv, au un comportament pasiv – agresiv”, declară Preda.
Pentru a construi relații mai bune la locul de muncă, psihologul recomandă persoanelor interesate să-și identifice propriile nevoi de relaționare. Totodată, specialistul sfătuiește românii interesați să planifice un anumit timp pentru a construi o bună legătură cu ceilalți, să se concentreze pe inteligența emoțională, să își gestioneze limitele, să evite bârfa, să asculte activ și să fie pozitivi.
Psihologul subliniază că, pentru oameni, este important să înțeleagă sensul pe care un job îl oferă, înainte de a-l alege. Mai mult decât atât, Simona Preda afirmă că relațiile dezvoltate cu echipa și colegii sunt cele mai importante la un loc de muncă, iar acest lucru este confirmat chiar și de studiile care arată că, după ce o persoană își dă demisia și pleacă de la un job, regretă că nu va mai interacționa cu oamenii pe care i-a întâlnit în respectivul cadru profesional.
„Problemele apar atunci când în mediul profesional nu există un sens. Înainte de a alege un job, trebuie să ne gândim foarte bine dacă ceea ce urmează să facem ne oferă un sens.
Cu oamenii cu care nu ne înțelegem atât de bine ar trebui să comunicăm și să găsim o cale prin care și noi, și ei să fim bine. Au fost foarte multe studii care au arătat că oamenii, după ce pleacă de la un loc de muncă, cel mai mult regretă echipa și colegii.
Eu aș fi foarte atentă la relațiile pe care le dezvoltăm cu colegii, deoarece interacțiunea este foarte importantă. Oricât de bine ne-am simți izolați, asta nu înseamnă că trebuie să muncim singuri, poate cu mai puține relații, dar nu singuri”, a declarat psihologul.
În continuare, pentru o viață fericită, specialistul susține că există câteva joburi care trebuie să fie evitate. Acestea sunt: postul de livrator, agent de call center, agenții de pază, vânzările online și angajații pe tura de noapte. Mai mult decât atât, Simona Preda le recomandă românilor să găsească energia de care au nevoie și să meargă fizic la locul de muncă, astfel, se poate obține un stil de viață sănătos.
Citește și despre: Angajații din România vor avea acces total la contractul de muncă. Ghișeul.ro va permite românilor să își acceseze constant datele de la angajator