ANAF a decis suspendarea activității sistemului e-Factura pentru a efectua ultimele teste ale sistemului informatic, care devine platforma obligatorie pentru transmiterea facturilor între companii începând cu 1 ianuarie 2024, potrivit informațiilor transmise de Antena 3 CNN.
„Vă anunțăm că, în data de 28 decembrie a.c. între orele 00:00 și 23:59, se vor realiza operațiuni tehnice pentru trecerea in producție a noului sistem informatic Ro e-Factura B2B (Business to Business), obligatoriu de la data de 1 ianuarie 2024, motiv pentru care in data respectiva serviciile oferite de RO e-Factura prin SPV (Spațiul Privat Virtual), respectiv prin API (interfața pentru depuneri/interogări automate) nu vor fi disponibile”, au transmis cei de la ANAF.
Sistemul RO e-Factura va deveni obligatoriu de la 1 ianuarie 2024, pentru toate livrările de bunuri și prestările de servicii care au loc în România, realizate în relația business-to-business (B2B). Ministerul Finanțelor și ANAF au publicat un ghid pentru firme.
Te-ar putea interesa și: Enel România (PPC) face un anunț important pentru clienții săi. Care va fi programul în perioada 1-2 ianuarie 2024
Trecerea definitivă la noul sistem electronic de transmitere se va petrece în două etape.
În prima etapă, în perioada 1 ianuarie 2024 – 30 iunie 2024, operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistrate în scopuri de TVA, au obligația să raporteze în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B și în relația cu instituțiile publice, altele decât cele efectuate în relația B2G, pentru care există obligația utilizării Ro e-Factura începând cu data de 01 iulie 2022.
De asemenea, operatorii economici persoane impozabile nestabilite, dar înregistrate în scopuri de TVA în România au obligația, începând cu 1 ianuarie 2024, să raporteze în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B pentru livrări de bunuri și prestări de servicii care au locul livrării sau prestării în România, potrivit sursei citate.
Următoarele operațiuni sunt exceptate de la obligația utilizării sistemului național privind factura electronică RO e-Factura:
– livrările de bunuri expediate sau transportate în afara Uniunii Europene de către furnizor sau de altă persoană în contul său;
– livrările de bunuri expediate sau transportate în afara Uniunii Europene de către cumpărătorul care nu este stabilit în România sau de altă persoană în contul său, cu excepția bunurilor transportate de cumpărătorul însuși și care sunt folosite la echiparea ori alimentarea ambarcațiunilor și a avioanelor de agrement sau a oricărui altui mijloc de transport de uz privat;
– livrările intracomunitare de bunuri.
Facturarea electronică nu se aplică în situația prevăzută de art. 6 din OUG nr. 120/2021, cu modificările și completările ulterioare.