Un român a primit o factură de la Orange pentru un număr de telefon fix pe care îl avea pe vremea când era client al Romtelecom-ului (companie care fost cumpărată ulterior de către Orange), în valoare de 4 lei. Astfel, bărbatul a fost facturat nejustificat pentru un număr de telefon fix vechi pe care îl deținea în urmă cu ani de zile, când nici nu era client al companiei Orange, scrie DC News.
Asemenea întâmplări au loc foarte des, drept urmare există mii de români care sunt puși să plătească în plus bani nejustificați către furnizori. Avocatul Bogdan Bärbuceanu a explicat pentru sursa citată ce poate face un român dacă este facturat pentru un telefon fix pe care îl avea în trecut.
Chiar dacă bărbatul din exemplul dat nu a trebuit să plătească sume considerabile pe factura de la vechiul telefon fix, în multe alte cazuri a fost vorba de facturi în valoare de sute de lei, deși furnizorul a fost schimbat între timp.
Ai mai putea citi: Supermarketul care oferă mai mulți bani pentru reciclarea ambalajelor. 0,6 lei/PET, până pe 15 septembrie
„În primul rând, suma este prescrisă dacă este atât de veche. În 3 ani, orice sumă pe care orice persoană fizică sau juridică o are de recuperat se prescrie, dacă nu te adresezi instanţei de judecată. Ce poate face orice român este să încerce, pe cale amiabilă, să explice situația printr-un mail sau prin telefon companiei respective. Dacă nu se rezolvă așa, se merge pe calea instanţei”, a declarat avocatul Bogdan Bărbuceanu pentru sursa dată,
„Și eu am primit: am fost timp de 20 de ani la o companie de telefonie, până acum 2 ani, când am trecut la alt furnizor. Chiar acum vreo 3 luni am primit o factură de la compania inițială în care era vorba despre o suma de cateva sute de lei.
Si-au cerut scuze, au înțeles, am vorbit cu ei. Sunt foarte frecvente chestiunile astea. Ce am observat de la mai multi clienti sunt societăţi mari care facturează după ce se incheie contractul. Unde merge, merge, unde nu, nu… mai ales dacă sunt sume mici… lumea ce zice: Păi, decât să vorbesc cu un avocat sau să pierd timpul mai bine achit” , a mai transmis avocatul Bogdan Bárbuceanu.
Deşi nu a trecut de stadiul de propunere legislativă, sancţionarea companiilor care ar vrea să înșele clienții sau foştii clienți nu există, chiar dacă ar fi vorba despre practici rău intenționate, nu doar greșeli sau coincidenţe.
„Singura sancțiune este anularea pe calea instanţei şi cheltuielile de judecată. Doar că, de multe ori decât să te judeci şi să pierzi timp, bani, energie… ieşi tot pe zero.
S-a mai dezbătut în materie civilă subiectul. Fusese la un moment dat o propunere de lege care dorea să sancţioneze furnizorii care au astfel de practici în urma unor investigații ( dacă nu erau simple erori )”, a concluzionat avocatul Bogdan Bărbuceanu, conform sursei.
Vezi mai multe știri: S-a obținut curent electric din carnea de pui. Experimentul face înconjurul lumii