- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Situație ieșită din comun! S-a dat alerta, după ce s-a spus că rovinietele vor costa de 6 ori mai mult din 2026

08 Mar, 15:21 • Bumbeneci Diana
Rovinietele ar putea crește de șase ori mai mult în 2026. Mai multe organizații au solicitat renegocierea PNRR.
Situație ieșită din comun! S-a dat alerta, după ce s-a spus că rovinietele vor costa de 6 ori mai mult din 2026

Situație alarmantă în România. Mai multe organizații ale transportatorilor au cerut de urgență renegocierea urgentă a Planului Național de Redresare și Reziliență. Rovinietele pentru camioane vor costa de 6 ori mai mult din 2026, anunță Agerpres.

S-a dat alerta, după ce rovinietele vor costa de 6 ori mai mult din 2026

Organizațiile transportatorilor solicită renegocierea de urgenţă a Planului Naţional pentru Dezvoltare şi Rezilienţă (PNRR) pe motiv că scumpirea rovinietelor va determina falimentul sectorului şi va distruge economia românească.

„Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), APTE2002, APULUM, cer renegocierea de urgenţă a Planului Naţional pentru Dezvoltare şi Rezilienţă (PNRR)! Impunerea unor roviniete de 6 ori mai scumpe din 2026, apoi de cel puţin 16.250 de euro pe an, din 2035, ne va duce la faliment şi va distruge economia României! La acestea se vor adăuga şi alte scumpiri, taxe şi impozite. Dacă nu vor mai exista transporturi rutiere de mărfuri şi de persoane, nu vor mai fi nici produse pe rafturile magazinelor, nici nu va mai exista transport public”, se arată într-un comunicat COTAR.

Potrivit documentului, în Planul Național de Redresare și Reziliență a fost introdusă obligaţia țării noastre de a creşte preţul rovinietei de la 1.200 euro la 7.050 de euro, din 2026, pentru camioane Euro VI, fapt care va însemna falimentul transportatorilor.

Citește și: Se confirmă oficial! Vârsta de pensionare va crește în România. Budăi: „Noi, sau cei care au scris acolo, pun carul înaintea boilor”

Niciun transportator nu-şi va permite să plătească taxele impuse prin PNRR. Am stat de vorbă cu anumite persoane din Guvern, după ce am fost invitaţi la o aşa-zisă dezbatere publică, săptămâna trecută, iar unii încă nu pot să creadă că se poate aplica măsura prinsă în PNRR. Unii cred că e o glumă sau că România poate evita creşterea acestor taxe, aşa cum au fost impuse. Îi cerem ministrului Boloş (Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, n.r.) să renegocieze de urgenţă această componentă din PNRR, ca să nu îngroape România. Dacă ni se va spune că nu se mai poate, aşa cum s-a întâmplat deja în cazul pensiilor, nu mai avem decât să blocăm toate drumurile, până când se va găsi o rezolvare.

Nu este o glumă, ci chiar vor distruge ţara, dacă nu rezolvă această problemă. Noi nu putem înţelege cum s-a ajuns la aşa ceva, printr-un document scris de nişte foşti miniştri care acum ne oferă consultanţă pentru implementarea acestui PNRR, dar nimeni nu a ştiut ce conţine documentul şi aflăm că urmează să murim efectiv de foame. Unii încă nu îşi pot imagina ce înseamnă să nu mai existe lanţuri de aprovizionare. Efectiv nu va mai fi mâncare. Nu mai spun de alte produse sau servicii, dar lipsa camioanelor înseamnă lipsa hranei, în primul rând. Cine a făcut aşa ceva este ori inconştient, ori chiar îşi doreşte distrugerea acestei ţări. Dacă am plăti aceste sume, preţurile produselor ar creşte de 10 ori la raft şi oricum nu le va putea cumpăra nimeni, deci şi magazinele vor da faliment. Nu este vorba doar despre noi, transportatorii, ci de toată România. Asta nu înţeleg unii care susţin această aberaţie”, a declarat Miron Sporea, vicepreşedinte APTE2002/COTAR.

Transportatorii au explicat că au primit invitația, încă de zilele trecute, la o „simulare de dezbatere publică post factum la Ministerul Transporturilor. Reprezentanții instituțiilor au explicat că li s-a transmis că rovinieta va costa enorm pentru un camion, fiind vorba despre plăți mult prea greu de asigurat.

„Ni s-a făcut o prezentare din care ar fi trebuit să înţelegem ce bine va fi când rovinieta va costa cel puţin 7.050 pentru un camion nou, foarte puţin poluant, Euro VI, peste 3 ani, dar mai ales când vom plăti cel puţin 16.275 de euro pe an pentru rovinietă, din 2035, tot pentru un camion Euro VI. Ni s-a mai spus că pentru un camion electric, nepoluant, vom plăti doar jumătate din preţ. Nu înţelege nimeni care e logica. Aceste taxe aberant de mari ar fi trebuit să fie pentru drumuri. Nu mai sunt pentru drumuri şi noi oricum nu avem autostrăzi. Acum ni se spune că sunt pentru a reduce poluarea. Dacă plătim de 15 ori mai mult decât în prezent pentru că poluăm, atunci de ce va costa rovinieta pentru camioanele electrice jumătate şi nu va fi zero? Noi avem acum camioane Euro V şi Euro IV. Pentru aceste camioane vor fi oricum costuri mai mari, pentru că sunt mai poluante decât Euro VI”, a explicat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Te-ar mai putea interesa: Programul Rabla Feroviar! Proiectul inedit ar putea aduce schimbări istorice pentru România

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
O nouă taxă pentru români. De când va fi introdusă și cine va trebui s-o plătească
O nouă taxă pentru români. De când va fi introdusă și cine va trebui s-o plătească
Campus ultramodern în județul Argeș, într-un proiect care își propune revoluționarea învățământului profesional
Campus ultramodern în județul Argeș, într-un proiect care își propune revoluționarea învățământului ...
Alunele cultivate în România ar putea ajunge în Nutella. Planul unui antreprenor local de a avea 1.000 de hectare de aluni
Alunele cultivate în România ar putea ajunge în Nutella. Planul unui antreprenor local de a avea 1.000 ...
Analiză XTB. De ce scade euro şi de ce bubuie bitcoin de când Trump a câştigat alegerile din SUA în 2024. Zona Euro, sub presiunea agresivității tarifelor impuse de SUA
Analiză XTB. De ce scade euro şi de ce bubuie bitcoin de când Trump a câştigat alegerile din SUA ...
Un alt colos economic intră în insolvență, zguduind piața și afectând sectoare cheie
Un alt colos economic intră în insolvență, zguduind piața și afectând sectoare cheie
Schimbare în legislația ITP 2024. Se confiscă plăcuțele de înmatriculare și certificatul mașinii
Schimbare în legislația ITP 2024. Se confiscă plăcuțele de înmatriculare și certificatul mașinii
De la 1 ianuarie 2025, nu se va mai găsi în niciun magazin. Producătorii sunt obligați să respecte regulile. A fost complet interzis
De la 1 ianuarie 2025, nu se va mai găsi în niciun magazin. Producătorii sunt obligați să respecte ...
De ce factoringul devine soluția preferată de finanțare pentru tot mai multe afaceri?
De ce factoringul devine soluția preferată de finanțare pentru tot mai multe afaceri?
Românii cu credite bancare vor plăti rate mai mari, după ce indicele ROBOR a urcat la 5,58% pe an
Românii cu credite bancare vor plăti rate mai mari, după ce indicele ROBOR a urcat la 5,58% pe an
Iohannis dă undă verde pentru achiziția a 32 de avioane stealth F-35!
Iohannis dă undă verde pentru achiziția a 32 de avioane stealth F-35!
Bitcoin atinge noi maxime istorice după victoria lui Trump
Bitcoin atinge noi maxime istorice după victoria lui Trump
La Poiana Brașov au pornit tunurile de zăpadă artificială. Pârtiile sunt pregătite pentru sezonul de schi
La Poiana Brașov au pornit tunurile de zăpadă artificială. Pârtiile sunt pregătite pentru sezonul ...
Cum pot pierde șoferii permisul de conducere. Greșeala care îți poate lăsa mașina pe dreapta
Cum pot pierde șoferii permisul de conducere. Greșeala care îți poate lăsa mașina pe dreapta
Cresc accizele cu 4,4% la băuturile alcoolice. Cât vor plăti românii pentru tărie și vinuri spumante de la 1 ianuarie 2025
Cresc accizele cu 4,4% la băuturile alcoolice. Cât vor plăti românii pentru tărie și vinuri spumante ...
Cum se păstrează, de fapt, pâinea proaspătă. Nu se ține nici în frigider, nici în coș. Trucul pe care ar trebui să îl știe orice gospodină: „Conține aproximativ 50% carbohidrați”
Cum se păstrează, de fapt, pâinea proaspătă. Nu se ține nici în frigider, nici în coș. Trucul ...
Prognoză meteo AccuWeather decembrie București. Când va ninge în Capitală
Prognoză meteo AccuWeather decembrie București. Când va ninge în Capitală
Economia României, în pragul unui test major! Avertismente dure de la Comisia Europeană
Economia României, în pragul unui test major! Avertismente dure de la Comisia Europeană
Ungaria mizează pe BMW și BYD pentru a salva economia în 2024, în ciuda recesiunii din trimestrul 3!
Ungaria mizează pe BMW și BYD pentru a salva economia în 2024, în ciuda recesiunii din trimestrul 3!