- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Situație paradoxală în benzinăriile MOL. În 2024, românii au cumpărat mai mulți carburanți, deși numărul stațiilor e mai mic

11 May, 08:40 • Adrian Popovici
Grupul MOL a anunțat că a reușit să vândă la început de 2024 o cantitate similară celei pe care a vândut-o la începutul anului trecut, asta deși numărul stațiilor din țară a fost mai mic
Situație paradoxală în benzinăriile MOL. În 2024, românii au cumpărat mai mulți carburanți, deși numărul stațiilor e mai mic

Grupul maghiar MOL, al treilea jucător de pe piața din România, cu o cotă de 17%, a raportat în primul trimestru al acestui an o situație paradoxală. Mai exact, un volum record de vânzări de carburanți în benzinăriile sale din România, egalând rezultatele din aceeași perioadă a anului precedent, asta chiar dacă și-a redus numărului de stații de la 250 la 237, notează Profit.ro.

La fel ca în prima parte a anului 2023, deși numărul stațiilor deținute în România a scăzut cu 5%, MOL a reușit să vândă pe piața autohtonă 39.000 de tone de benzină și 134.000 tone de motorină, înregistrând astfel un volum total de carburanți comercializat de 173.000 de tone, un record pentru acest trimestru al anului.

În prezent, MOL comercializează benzina standard în stațiile sale din București la un preț cuprins între 7,35 și 7,40 lei pe litru, iar motorina între 7,3 și 7,34 lei pe litru. Comparativ cu cel mai bun prim trimestru din istoria sa, în 2021, vânzările de benzină ale grupului maghiar au crescut cu 1.000 de tone, iar cele de motorină cu 2.000 de tone.

Benzinărie MOL
Benzinărie MOL

Te-ar putea interesa și: Răzbunarea României împotriva Austriei a început. ANPC verifică benzinăriile OMV Petrom ca să vadă „exemplul de bune practici ale austriecilor”

Cum au evoluat vânzările de carburanți în stațiile MOL?

În comparație cu vânzările MOL din ultima parte a anului 2023, cele din intervalul ianuarie-martie 2024 au înregistrat o scădere de 5.000 de tone la benzină și de 11.000 tone la motorină, însă această descreștere este explicabilă prin evoluția sezoniere a cererii. După cum au arătat cifrele anilor trecuți, primul trimestru al fiecărui an este caracterizat de cele mai reduse vânzări.

Într-o situație asemănătoare MOL se află și OMV Petrom, liderul pe piața distribuției de carburanți, care a înregistrat o creștere a volumelor vândute în sectorul de retail cu 7%, de la 660.000 de tone în primele trei luni ale anului trecut la 700.000 de tone în aceeași perioadă a anului curent, datorită unei cereri în creștere pe piață. Trebuie precizat că vânzările din retail ale OMV Petrom includ și cele din stațiile sale din Bulgaria, Serbia și Moldova.

Deși a redus numărul său de benzinării cu 6,6% în 2023, grupul maghiar MOL a înregistrat anul trecut în România un volum de vânzări de carburanți apropiat de recordul stabilit în 2021, recuperându-și avansul după ce înregistrase cele mai scăzute vânzări din ultimii ani, cu excepția perioadei pandemice, când cererea a fost afectată de măsurile de carantină. În ceea ce privește vânzările de benzină, compania a raportat chiar un nou record al volumelor comercializate în benzinăriile din România.

Citește și: Rompetrol pune staţii de încărcare electrică în benzinăriile de pe autostrăzi. Proiectul de 2,2 milioane de euro, finanțat cu bani europeni