Şoferii din România, devastaţi de noul val de scumpiri. Creșterea prețurilor pentru piesele auto și serviciile de întreținere reprezintă o provocare majoră pentru șoferii din România. Deși plafonarea RCA oferă o ușurare temporară, rămân multe probleme legate de costurile și disponibilitatea pieselor auto. Autoritățile au decis să plafoneze tarifele pentru RCA pentru încă trei luni, dar vizitele la service-urile auto devin tot mai costisitoare, chiar și pentru reparațiile minore. Prețurile pentru piesele auto au crescut considerabil în ultimii ani. De exemplu, prețul unui far a crescut cu aproximativ 34% în ultimii trei ani, scrie bugetul.ro.
„Au crescut preţurile la producător. Toate preţurile… că maşina se repară pe Casco, pe RCA, pe cheltuiala clientului, preţurile au crescut. Cele mai mari creşteri de preţuri au fost la piesele originale”, a declarat Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto.
Printre produsele cu cele mai mari scumpiri se numără roțile și anvelopele, din cauza consumului mare de energie necesar pentru producerea lor. Un exemplu concret este prețul unei uși pentru o Dacia, care a crescut de la 1.739 de lei în 2023 la 2.278 de lei în 2024. De asemenea, un parbriz care costa 2.200 de lei anul trecut acum a ajuns să coste 5.500 de lei.
Nu doar piesele auto s-au scumpit, ci și reviziile tehnice obligatorii. „Schimbul fluidelor, fie că vorbim de ulei, lichidul de frână, schimbul de filtre, de aer, de particule, de combustibil, eventuale verificări la sistemul de frânare”, a declarat Lucas Ionescu, reprezentant service.
Prețurile pentru filtrele de aer și polen pornesc de la 20-30 de lei, iar schimbul de ulei începe de la 50 de lei. În total, o revizie auto poate depăși 1.000 de lei, o creștere de 25% față de anul trecut.
Citeşte şi: Pensii duble începând cu 1 septembrie. Categoria de români care se va bucura de acești bani
Pe lângă creșterea prețurilor, există și probleme legate de disponibilitatea pieselor. Furnizorii preferă să aibă un stoc limitat, ceea ce duce la întârzieri în livrare. „Furnizorii nu mai ţin atâtea piese pe stoc, preferă să aibă un număr limitat şi termenul de livrare este mai mare. Aşteptăm o săptămână pentru nişte piese care veneau a doua zi în trecut”, a mai spus Lucas Ionescu.