Numărul mic de locuri de încărcare pentru posesorii de mașini electrice încă reprezintă o problemă în Capitală, deși numărul acestor tipuri de vehicule a tot crescut de la un an la altul. A pățit asta și un șofer de TESLA, care a rămas cu 0% baterie în București chiar în timpul meciului dintre FCSB și Sparta Praga. Cum în zona Stadionului Ghencea, acolo unde s-a desfășurat partida, toate punctele de alimentare disponibile erau ocupate, șoferul a găsit soluția salvatoare.
Citește și: România, rămasă în urmă la capitolul automobilelor electrice. Șansele de aliniere cu Europa sunt reduse
„Am ajuns cu 0% la stația de încărcare, care era full, din cauza meciului, și l-am sunat pe acest băiat să îi explic că am 0% și am și eu nevoie să-și mute mașina și mi-a spus că nu poate, probabil e la meci, că nu e din București, iar situația e pe lângă stadion. Am fost la o grămadă de stații care erau toate pline, probabil tot din cauza meciului, și ce credeți că a făcut? Mi-a dat acces la mașina lui, i-am mutat mașina, am pus-o pe a mea și după ce termin de încărcat o mut la loc și-mi scoate accesul. Ați mai pomenit atâta încredere? Chiar mi se pare foarte tare! Aici puteți observa că mai avem doar 0%”, a explicat conducătorul auto de Testa, pe rețelele de socializare, potrivit Gandul.
Românii nu mai sunt atât de interesați de mași electrice. Vânzările de mașini electrice au înregistrat un declin considerabil în acest an în mai multe state, inclusiv în SUA, Germania și România, scrie adevarul.ro
În România, înmatriculările de mașini electrice au scăzut cu aproape 70% în iulie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. O posibilă cauză a acestei scăderi este cel mai probabil decizia statului de a înjumătăți subvenția alocată programului Rabla Plus de la 51.000 la 25.500 lei pentru mașinile electrice și de la 26.000 la 13.000 lei pentru mașinile hibride.