După falimentul companiei City Insurance, care a generat un dezechilibru major pe piața asigurărilor, o altă furtună alimentează această atmosferă marcată de nesiguranță. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să ridice licența societății Euroins, cel mai mare asigurător RCA de pe piață. Decizia ASF privind ridicarea licenței Euroins a fost publicată în MO nr. 233/2023.
Euroins, cel mai mare asigurător RCA din România, a intrat oficial în faliment. De asemenea, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să numească FGA ca administrator temporar, în vederea conservării activului. 2,5 milioane de clienți care erau asigurați de societatea menționată vor avea posibilitatea să solicite către Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) restituirea contravalorii pentru perioada denunțată.
Această situație de pe piața asigurărilor poate genera o creștere a polițelor de asigurare, așa cum s-a întâmplat atunci când City Insurance a dat faliment. Situația ar putea fi schimbată radical dacă polițele obligatorii ar fi mutate pe persoană.
„Nu este corect să ai RCA pe maşină. Asigurarea RCA nu trebuie să fie pe maşină. Logic ar fi să fie pe mine, pe şofer, pe CNP. Asta se practică deja în alte ţări, pentru că maşina nu strică nimic, eu stric, că eu sunt la volan.
Da, CASCO trebuie să fie pe maşină. Pentru că una este să asiguri o Dacie Logan de 10.000 euro, alta e să asiguri un Rolls Royce de 300.000 euro.
Dar eu, cel de la volan, eu fac accidentul. Nu e normal ca RCA să se calculeze în funcţie de capacitatea maşinii. În funcţie de vârstă, de experienţă şi de daunele pe care le-am provocat, aşa trebuie să se calculeze RCA.
Pentru că nu e corect ca, dacă eu vă dau maşina să o conduceţi şi loviţi pe cineva, RCA-ul maşinii mele se scumpeşte, dar dvs, pe permisul dvs, nu aveţi nicio pată.
Vă urcaţi în altă maşină şi nu e nicio problemă. Mie asiguratorul îmi spune că trebuie să plătesc mai mult pentru RCA-ul meu, deşi eu am fost la emisiune, nu la volan. E complicat, însă.
Asta ar rezolva inclusiv problema trotinetiştilor. Că se pune problema persoanei care asigură trotineta. Asigurarea trebuie să fie pe CNP, la trotinete, biciclete, motociclete, maşini.
Dar să se facă împărţiri pe clase, categorii, etc raportate la daune. Dauna mare înseamnă primă de asigurare mai mare”, a explicat Titi Aur, expert în conducere defensivă.