Un sondaj al Fundației Vodafone, realizat de IPSOS Germania, pe 10.000 de respondenți, arată că părinții europeni sunt de părere că școlile trebuie să fie responsabile de dezvoltarea competențelor digitale. Mai mult decât atât, aparținătorii consideră că instrumentele digitale, precum tabletele și laptopurile, ajută copiii să învețe mai bine la școală, informează economedia.ro.
În ceea ce privește accesul la infrastructură și competențe digitale în școlile din țările europene, sondajul arată variații mari. Părinții sunt optimiști când vine vorba despre potențialul tehnologiei digitale în educație, dar cu toate acestea, afirmă că sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru elevii din Europa.
Citește și despre: Sondaj PwC: Tot mai mulți angajați vor să își schimbe locul de muncă în următorul an. Motivul este salariul, care le ajunge doar pentru cheltuielile de zi cu zi
85% dintre părinți consideră că perspectivele de carieră ale copilului lor depind de competențele digitale. 78% dintre aparținători afirmă că folosirea instrumentelor digitale, precum tabletele și laptopurile, ar ajuta copiii să învețe mai bine la școală. În ceea ce privește accesul la instrumentele digitale în școli, se pare că studenții britanici, olandezi și portughezi (87-88%) se bucură de cea mai mare rată de acces. La polul opus se află studenții italieni, greci și maghiari, care se situează la un procent de aproximativ 70%.
Puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online. Pe de altă parte, doar 59% dintre instituțiile din învățământ oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online, oferită de școlile la care sunt înscriși.
73% dintre părinți au declarat că sunt de acord cu stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale. 85% dintre aparținători au afirmat că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie pentru învățarea în școli. Susținerea este mai mare din partea României, Portugaliei și Greciei, iar la polul opus se află Olanda. Portugalia și România sunt țările care sprijină cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.
„Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări.
Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor”, declară Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone și Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group.
Te-ar putea interesa și: SONDAJ Doar 36% dintre români spun că le ajung salariile până la sfârşitul lunii, în timp ce 23% se simt înşelaţi de bănci