Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Investițiilor, a anunțat când se vor începe lucrările pentru noua stație de metrou cu denumirea Tokyo, de la Aeroportul Otopeni, secțiunea 1 Mai – Băneasa, a informat economedia.ro.
Lucrările pentru construirea primelor șase stații de metrou ale Magistralei Gara de Nord – 1 Mai – Aeroportul Otopeni vor demara peste o lună. Alsim Alarko este constructorul secțiunii 1 Mai – Băneasa, stația Tokyo. Compania sa din Turcia lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud (33km).
Documentul pentru aprobarea celor șase stații a fost semnat în martie anul trecut, însă acesta prevede doar structura stațiilor, nu și pentru instalații și finisaje.
Prima secțiune a M6 ar putea fi finanțată din cele 300 de milioane de euro din PNRR propuse inițial pentru M4 Gara de Nord – Filaret dacă la Comisia Europeană se aprobă transferul fondurilor.
Secțiunea 1: 1 Mai – Tokyo va avea o lungime de 6,6 km și cuprinde 6 noi stații:
A doua secțiune, Băneasa – Aeroport Otopeni, va fi construită de Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada, contractul urmând să fie semnat în scurt timp.
„Surpriza plăcută pentru licitația Secțiunii 2 a Magistralei M6 de la Băneasa la Otopeni. Nu a fost depusă nicio contestație în termenul legal cu privire la comunicarea rezultatului licitației pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă a Magistralei M6 de la Băneasa la Otopeni, drept pentru care Metrorex poate începe procedurile pentru semnarea contractului cu câștigătorul desemnat de comisia de evaluare a ofertelor. Valoarea contractului este de 1,27 miliarde de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar câștigătorul GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. are la dispoziție 48 de luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.