Sorin Grindeanu a propus ca România să dubleze capacitatea de tranzit a cerealelor din Ucraina, de la peste 2 milioane de tone lunar în prezent, la cel puțin 4 milioane de tone lunar, a transmis economedia.ro.
Soluțiile acestea au fost propuse, vineri, în cadrul unei întâlniri „cruciale” anunțată de ambasada SUA, la care au mai participat oficiali din România, Ucraina, Republica Moldova, Comisia Europeană și Statele Unite.
În cadrul conferinței de presă, ministrul Grindeanu a subliniat importanța navigației pe Canalul Sulina care va deveni operațional non stop după o investiție cu fonduri europene, dar și folosirea din amonte de Galați și Brăila, până la Orșova cu transport pe calea ferată, apoi pe barje până la Constanța – Marea Neagră.
„Am căzut de acord că trebuie accelerate exporturile de cereale ucrainene în contextul atacurilor rusești din ultimele săptămâni asupra porturilor de la Reni și Ismail, din Ucraina. În cadrul acestei întâlniri, eu și colegii mei am subliniat importanța rutelor de transport românești, terestre, căi ferate și drumuri, dar și navale pentru menținerea unui flux continuu pentru importurile și exporturile din Ucraina. Din perspectiva transportului pe Dunăre, Canalul Sulina este singura cale navigabilă viabilă pentru aceste transporturi și dein acest motiv este important să optimizăm capacitatea acestei rute.
Prin măsurile pe care le vom lua va crește capacitatea de tranzit a cerealelor din Ucraina prin România, de la peste 2 milioane de tone cât avem acum, lunar să ajungem în perioada următoare la 4 milioane de tone. Creștem numărul de piloți care să aducă navele pe Canalul Sulina, iar până la sfârșitul lunii vom avea cei 60 de piloți la care ne-am angajat. De asemenea, în octombrie avem proiectul european care va permite navigarea pe Canalul Sulina 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână.
Când vom face aceste investiții și va crește numărul de piloți, automat porturile Galați și Brăila vor fi folosite alături de Reni și Ismail. Noi am propus să folosim toate porturile inclusiv amonte de Galați și Brăila, până la Orșova folosind rețeaua feroviară și apoi pe barje până la Portul Constanța -Marea Neagră.”, a subliniat Grindeanu.
De asemenea, pe lângă lucrările pe care CFR Infrastructură le-a făcut în Portul Galați, Portul Constanța poate atrage investiții de aproape un miliard de euro pentru modernizarea căilor ferate.