România va avea parte, în sfârșit, de reabilitarea căilor ferate și de noi trenuri. Primul tren modernizat va fi pus în circulație în această toamnă. Mai mult, până la finele anului în curs, va circula și primul tren nou, a anunțat, vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Anunţul vine după ce oficialul a călătorit într-un vagon modernizat spre Constanţa, la lansarea programului Trenurile Soarelui.
„Se poate mai repede, și în condiții decente!
După cum am promis, am călătorit cu trenul spre litoral.
Mai sunt multe de făcut pentru transportul feroviar și sunt foarte conștient de necesitatea continuării investițiilor.
Este doar un pas spre o normalitate pe care ne-o dorim fiecare dintre noi cu privirile la serviciile de transport public.
Vagonul în care am călătorit din InterCity-ul spre Constanța face parte din cele 6 vagoane modernizate recent de CFR Călători din fonduri proprii.
Mai mult confort și siguranță în călătoriile pe calea ferată vor aduce treptat cele 119 trenuri autopropulsate și 16 locomotive noi, achiziționate de ARF prin fonduri europene (PNRR, PT, CEF), dar și cele 139 de vagoane și 75 de locomotive care sunt acum în proces de modernizare, în baza unor contracte (finanțate prin PNRR) încheiate de CFR Călători.
Estimez că în această toamnă va fi dat în circulație primul tren modernizat (format dintr-o locomotivă și 12 vagoane), iar, până la sfârșitul anului, va circula cu călători și primul tren nou.
Pentru a crea imaginea completă a dezvoltării transportului feroviar în următorii ani vreau să mai aduc o clarificare: cele 119 trenuri noi autopropulsate au o configurație asemănătoare cu a garniturilor de metrou și reprezintă practic echivalentul a aproximativ 450 de vagoane și 119 locomotive”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vineri, pe pagina de Facebook.
„Toate regiunile ţării vor fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din București Nord prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Astfel, timp de trei luni:
– 30 de trenuri directe (15 dus/15 întors, inclusiv ramurile aferente), din care 14 trenuri (7 dus/7 întors) au ca destinație/plecare Mangalia.
– 36 de trenuri (18 dus/18 întors) vor asigura legătura Capitalei cu litoralul și retur: 15 perechi din București Nord (din care 9 perechi trec și prin București Băneasa), 2 perechi numai din București Băneasa și 1 pereche din București Obor.
– Pentru călătoria spre Delta Dunării, din 15 iunie 2024, trenurile IR 1981/ R 8653 și R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur pe întreaga durată a sezonului. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraș și retur cu trenuri dinspre Capitală sau Constanța.” – Comunicat CFR Călători.
Ai mai putea citi și: Programul trenurilor CFR se schimbă până pe 14 iunie. Iată lista schimbărilor