Contractul pentru lucrările de la Podul de la Brăila a fost semnat în 2018, iar în primă instanță, termenul de finalizare era 2021. Doi ani mai târziu, Sorin Grindeanu face anunțul oficial: a fost stabilită data de inaugurare! Odată cu deschiderea podului suspendat peste Dunăre, el devine al treilea din Europa din punct de vedere al lungimii și deschiderii centrale, relatează ziare.com.
Pe parcursul zilei de astăzi, Sorin Grindeanu a dat declarații de interes. Mai exact, ministrul Transporturilor a confirmat că Podul de la Brăila va fi inaugurat în jurul datei de 27 iunie, „plus minus câteva zile”. Mai mult decât atât, reprezentantul a confirmat că lucrările de la Jijila vor fi finalizate până la finalul anului.
„Undeva în iunie, în jur de 27 iunie, cine o fi ministru aici şi cine o fi prim-ministru, plus minus câteva zile, se va inaugura Podul de la Brăila, pe varianta pe care o ştiţi cu toţii, şi anume descărcarea în judeţul Tulcea pe varianta scurtă Măcin, urmând ca varianta de Jijila să fie gata până la sfârşitul anului.
E angajamentul pe care dânşii (constructorii – n.red.) şi l-au luat. Am spus că trimit în numele ministerului invitaţia la omologul italian să vină la inaugurare. Folosesc acest prilej să punem presiune şi mai mare pe dânșii”, declară Sorin Grindeanu.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: VIDEO| Dezastru pe o autostradă din România! Tronsonul, blocat de o firmă străină. Sorin Grindeanu a făcut inspecții
Contractul pentru Podul de la Brăila a fost semnat pe data de 19 ianuarie 2018, iar inițial, termenul de finalizare al lucrărilor era 2021. Cu toate acestea, inclusiv inaugurarea gândită pentru 2022 a fost ratată. Valoarea construcțiilor este estimată la 2.375.159.389,70 lei cu TVA.
Lungimea podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120. Așa cum notează Compania de Drumuri, odată cu deschiderea Podului de la Brăila, acesta devine al treilea din Europa, din punct de vedere al lungimii și al deschiderii centrale.
Cele două turnuri ating o înălțime de 192 metri, astfel, devin practic cele mai înalte din România. Lungimea totală a drumurilor este de 23.423 kilometri și cuprinde două secțiuni: Brăila – Jijila (19.095km) și legătura cu DN22 Smârdan – Măcin (4.328).
La ora actuală, din punct de vedere al stadiului proiectului, 90% din pod este gata, și de asemenea, drumurile sunt finalizate în proporție de 70%. Ambele căi de circulație au fost asfaltate, astfel, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor de la Podul de la Brăila.
Citește și despre următorul subiect: Sorin Grindeanu a anunțat când încep lucrările pentru metroul spre Aeroportul Otopeni. Tokyo va fi numele stației