Antreprenorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 19,5% pe întregul șantier A0 Nord și de 33,4% pe nodul rutier care o să asigure conexiunea dintre A0 și DN2, ritm care poate anunța terminarea lucrărilor într-un timp record, dacă se menține.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat acest lucru românilor printr-o postare pe Facebook.
Citește și : Sprijin de suprafață. Subvențiile rușinoase pentru fermierii afectați de pesta oilor
„Evoluţie bună pe cei 8,6 km ai Lotului 3 (Afumaţi-Pantelimon) al A0 Nord! Antreprenorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 19,5% pe întregul şantier şi de 33,4% pe nodul rutier care va asigura conexiunea A0 cu DN2. Deşi termenul de finalizare pentru acest contract este 2025, printr-o mobilizare mai bună dar şi în funcţie de condiţiile meteo, poate să fie finalizat, până la sfârşitul acestui an, sectorul de 2,3 km care asigură conexiunea cu DN2″, a transmis Sorin Grindeanu.
Contractul are o durată de 30 de luni (12 luni proiectare și 18 luni execuție) și o valoare de 397,99 milioane de lei (fără TVA).
Sorin Grindeanu a arătat cum o parte însemnată din autostrăzile pe care le avem în România s-au deschis numai în ultimii doi ani. Niciodată în istoria țării noastre nu s-au făcut investiții mai mari în infrastructură decât sunt în prezent.
„Gândiți-vă: în infrastructura mare de transport, în prezent, avem aproximativ 780 de kilometri de drumuri de mare viteză în execuție. Alți 490 de kilometri sunt în licitație. Niciodată, absolut niciodată, în istoria României, nu s-a investit mai mult decât s-a investit în ultimii trei ani în autostrăzi și drumuri expres.
S-au deschis zeci de șantiere de infrastructură în care se construiește mai mult decât tot ce s-a făcut în acest sector în ultimii 35 de ani. Se lucrează intens pe autostrada Moldovei, pe autostrada Unirii, pe autostrada Transilvaniei, pe drumul expres Craiova-Pitești și la prima autostradă care va traversa Carpații pe segmentul Pitești-Sibiu, legând astfel, într-un final, portul Constanța și capitala de restul Europei.
O cincime din autostrăzile României s-au dat în circulație în ultimii 2 ani, iar ele generează dezvoltare cu fiecare kilometru așternut de asfalt, pentru toate regiunile României, pentru comunitățile mai mici sau mai mari. Pentru toate acestea a fost nevoie de investiții de la bugetul de stat, care s-au dublat, la rândul lor, cu fonduri europene. Și cel mai mult am avut nevoie de echilibru, responsabilitate, predictibilitate și de implicare”, a precizat Sorin Grindeanu în cadrul evenimentului în care premierul Marcel Ciolacu și-a prezentat proiectul pentru alegerile prezidențiale.