- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sorin Grindeanu anunță evoluții bune ale construcțiilor pe loturile de autostradă. Stadiul lucrărilor pentru A0 Nord este avansat

22 Oct, 19:30 • Andrei Ene
Sorin Grindeanu a verificat șantierul de pe Lotul 3 al A0 Nord și a constatat că lucrările se desfășoară foarte repede, astfel că sectorul de drum poate fi finalizat până la sfârșitul lui 2024. De asemenea, precizează ministrul, niciodată în istoria României nu s-au mai desfășurat lucrări de asemenea anvergură pentru infrastructură.
Sorin Grindeanu anunță evoluții bune ale construcțiilor pe loturile de autostradă. Stadiul lucrărilor pentru A0 Nord este avansat

Antreprenorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 19,5% pe întregul șantier A0 Nord și de 33,4% pe nodul rutier care o să asigure conexiunea dintre A0 și DN2, ritm care poate anunța terminarea lucrărilor într-un timp record, dacă se menține.

Sorin Grindeanu despre lotul care poate fi gata până la finalul lui 2024

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat acest lucru românilor printr-o postare pe Facebook.

Citește și : Sprijin de suprafață. Subvențiile rușinoase pentru fermierii afectați de pesta oilor

„Evoluţie bună pe cei 8,6 km ai Lotului 3 (Afumaţi-Pantelimon) al A0 Nord! Antreprenorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 19,5% pe întregul şantier şi de 33,4% pe nodul rutier care va asigura conexiunea A0 cu DN2. Deşi termenul de finalizare pentru acest contract este 2025, printr-o mobilizare mai bună dar şi în funcţie de condiţiile meteo, poate să fie finalizat, până la sfârşitul acestui an, sectorul de 2,3 km care asigură conexiunea cu DN2″, a transmis Sorin Grindeanu.

Contractul are o durată de 30 de luni (12 luni proiectare și 18 luni execuție) și o valoare de 397,99 milioane de lei (fără TVA).

O cincime din autostrăzile din România s-au deschis în ultimii doi ani

Sorin Grindeanu a arătat cum o parte însemnată din autostrăzile pe care le avem în România s-au deschis numai în ultimii doi ani. Niciodată în istoria țării noastre nu s-au făcut investiții mai mari în infrastructură decât sunt în prezent.

„Gândiți-vă: în infrastructura mare de transport, în prezent, avem aproximativ 780 de kilometri de drumuri de mare viteză în execuție. Alți 490 de kilometri sunt în licitație. Niciodată, absolut niciodată, în istoria României, nu s-a investit mai mult decât s-a investit în ultimii trei ani în autostrăzi și drumuri expres.

Citește și : Trucul care te scapă de 100 de probleme atunci când călătorești cu avionul. De ce nu trebuie să porți blugi când zbori

S-au deschis zeci de șantiere de infrastructură în care se construiește mai mult decât tot ce s-a făcut în acest sector în ultimii 35 de ani. Se lucrează intens pe autostrada Moldovei, pe autostrada Unirii, pe autostrada Transilvaniei, pe drumul expres Craiova-Pitești și la prima autostradă care va traversa Carpații pe segmentul Pitești-Sibiu, legând astfel, într-un final, portul Constanța și capitala de restul Europei.

O cincime din autostrăzile României s-au dat în circulație în ultimii 2 ani, iar ele generează dezvoltare cu fiecare kilometru așternut de asfalt, pentru toate regiunile României, pentru comunitățile mai mici sau mai mari. Pentru toate acestea a fost nevoie de investiții de la bugetul de stat, care s-au dublat, la rândul lor, cu fonduri europene. Și cel mai mult am avut nevoie de echilibru, responsabilitate, predictibilitate și de implicare”, a precizat Sorin Grindeanu în cadrul evenimentului în care premierul Marcel Ciolacu și-a prezentat proiectul pentru alegerile prezidențiale.