Sorin Grindeanu a comunicat astăzi că a reziliat contractul pentru drumul de legătură dintre A1 și DN69 (zona Sânandrei). Ministrul a afirmat că nu este mulțumit de mobilizarea constructorului, informează ziare.com.
Sorin Grindeanu a remarcat astăzi că mobilizarea constructorului responsabil de drumul de legătură dintre A1 și DN69 (zona Sânandrei) este una foarte slabă, motiv pentru care contractul a fost reziliat. Ministrul Transporturilor a afirmat că progresul fizic din zona menționată este de doar 5%.
„Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 5%. Aş vrea ca această reziliere să fie considerată un exemplu de ‘Aşa nu!’ în relaţia dintre antreprenori şi statul român!”, declară el.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Programul „Anghel Saligny”. Ministerul Dezvoltării acordă peste 1.13 miliarde de lei pentru 100 de proiecte de infrastructură
Întrebat în cât timp va fi stabilit un nou constructor după rezilierea contractului, Sorin Grindeanu spune că va dura aproximativ 6 luni. Ministrul spune că nu își dorește să încheie și alte contracte, tocmai pentru că procedurile se prelungesc și lucrările vor fi întârziate. Declarațiile lui Sorin Grindeanu au venit în contextul în care a vizitat șantierele acestui drum.
Contractul pentru construirea noii descărcări de pe A1, la Timișoara, a fost câștigat de firma italiană Todini Costruzioni Generali S.p.A. Constructorul a fost singurul care a depus ofertă în vara anului 2020.
Lucrarea a fost adjudecată la prețul de aproximativ 46 milioane de euro cu TVA. Perioada de garanție a lucrării este de 7 ani. Traseul drumului de legătură începe cu 300 de metri înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 şi E671 (DN 69), dar și cu amenajarea unui nod rutier.
Traseul se dezvoltă pe direcția Nord-Est spre autostrada A1 și va avea o lungime de aproximativ 10 kilometri. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza prevăzută în proiect pentru acest drum este de 100km/h.
Durata de execuție a contractului era de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuția lucrărilor. Termenul de finalizare ar fi trebuit să fie în martie 2023.
Drumul va porni de la intersecția cu Sânandrei și va fi, practic, a treia descărcare de pe autostrada către Timișoara, după Giarmata și Remetea. Conform estimărilor prezentate în proiect, drumul va avea câte două benzi pe sens și vor tranzita noua legătură între 25.000 și 29.000 de mașini.