Sorin Grindeanu a declarat în această seară că pregătește un nou proiect, care se referă la digitalizarea Portului Constanța, informează digi24.ro. Ministrul Transporturilor spune că a avut deja o întâlnire cu omologul lui din Ucraina, moment în care au discutat despre cerealele din țara vecină.
Sorin Grindeanu a anunțat luni seară la Digi 24 că digitalizarea Portului Constanța a intrat în linie dreaptă. Ministrul Transporturilor spune că a avut deja o întâlnire cu omologul lui din Ucraina, moment în care au discutat despre cerealele din țara vecină. Sorin Grindeanu subliniază că le-a propus deja ucrainenilor să folosească portul din Constanța sau cel din Brăila pentru transportul cerealelor.
Citește și despre: Marcel Ciolacu promite ajutor pentru Ucraina. Cerealele ucrainene vor tranzita în continuare România! „Mă voi asigura că lucrurile vor merge în direcția corectă”
„A fost o întâlnire la Galați, a fost cu omologul meu din Ucraina ca să discutăm despre cerealele din țara vecină. S-au căutat soluții și eu spun că s-au găsit.
În primul rând, canalul Sulina, care rămâne singura modalitate de transport care îndeplinește criteriile internaționale. Se va putea naviga pe canalul Sulina 24h din 24. Le-am propus ucrainenilor să folosească portul Galați, portul Brăila”, spune el.
Sorin Grindeanu a menționat că vrea digitalizarea portului Constanța. Ministrul spune că, în curând, nimeni nu va mai intra fără ticket.
„Vrem digitalizarea portului Constanța. în câteva zile nimeni nu va mai intra fără ticket. E o primă fază a proiectului, prin aceasta sperăm să reducem cât de mult posibil, evaziunea fiscală”, declară Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor spune că nu mai există niciun proiect care să nu fie finanțat cu bani europeni. El declară că toate proiectele importante din România sunt susținute cu ajutorul fondurilor obținute din UE.
„Aș face o remarcă. Tot văd anumite tușe ale unora care ne spun că „domne, asta cu Europa să o lăsăm mai moale…”. Nu există la ministerul pe care îl conduc niciun proiect care să nu fie finanțat cu bani europeni.
Toate proiectele importante – că vorbim de autostrăzi, că vorbim de CFR, că vorbim de achiziții de trenuri sau de investiții în CFR, că vorbim de digitalizare, toate au finanțare europeană.
Așa că, acești apostoli ai „ieșirii”, într-un fel, eu zic să se liniștească, pentru că dacă tragem linie, beneficiile din acest punct de vedere sunt evidente”, arată el.
Citește și despre: România, al patrulea cel mai mare producător de cereale din UE! Producția din acest an este estimată la aproximativ 22-23 miliarde de tone