Sorin Grindeanu a anunțat oficial că, la rectificarea bugetară, trebuie solicitată suma de 4 miliarde de lei în plus. Așa cum relatează economedia.ro, totul ar avea legătură cu lucrările de pe Autostrada Moldovei.
Pentru lucrările de la Autostrada Moldovei, 12 din cele 13 contracte sunt semnate prin PNRR. Din acest punct de vedere, ministrul Transporturilor explică că se vor cere 4 miliarde de lei în plus la rectificarea bugetară, pentru a susține finanțarea. Sorin Grindeanu a precizat că de primele două loturi se ocupă Pizzarotti și Trace, iar UMB are în execuție 250 kilometri între Buzău și Pașcani (10 loturi).
Ministrul Transporturilor a afirmat că acești constructori vor emite facturi de câte un miliard de lei în fiecare lună, astfel, ,,cu sau fără rotative și rocade, indiferent de cine va fi ministru, aici la rectificare va trebui să ceară bani în plus la Ministerul Transporturilor”. Grindeanu explică că execuția bugetară de care beneficia instituția la finalul anului 2021 era de 14 miliarde de lei.
Citește și despre următorul subiect: Raportul rușinii: România nu a construit nici măcar 1.000 de km de autostradă. Aproape 50% din drumuri sunt deteriorate
La ora actuală, necesarul creionat de către reprezentanții Ministerului atinge suma de 28 miliarde de lei. Tocmai de aceea, Grindeanu precizează că, oricine va ajunge să fie ministru, trebuie să ceară bani în plus la rectificarea bugetară, tocmai pentru a merge în investiții. Ministrul afirmă că este nevoie de suplimentare, având în vedere că din 3 miliarde de lei de la PNRR, 2 s-au cheltuit.
„Detaliez: acest Guvern a fost învestit la sfârșitul anului 2021. Execuția Bugetară în acel an era de 14 miliarde lei, un record pentru Minister. Anul acesta, necesarul pe care noi îl avem creionat este de aproape 28 miliarde, iar în acest moment avem doar 24 miliarde lei. La rectificare, oricine va fi ministru nu poate să dea bani, ci să ceară bani pentru că banii merg la investiții. Ne apropiem de 90 % bani care merg în investiții.
De ce e nevoie de suplimentare și nu de dat bani : pe Titlul 61, pe PNRR avem 3 miliarde lei, din toate calculalele noi deja am cheltuit vreo 2 miliarde cu tot cu cea fost în 2022 pe Autostrada Transilvania, deci s-au cheltuit aprox. 2 miliarde… păi vă spun eu, vor începe să vină facturile pe A 7 (n.r. Autostrada Ploiești-Pașcani) care vor fi în medie de un miliard de lei/lună, iar aceste lucrări sunt necesare.
Oricine e ministru aici și e responsabil trebuie să ceară bani în plus care vor merge 100 % pe investiții”, declară ministrul Transporturilor.
Ultimele informații arată că Autostrada Moldovei este cel mai mare proiect de infrastructură din Uniunea Europeană, finanțat prin PNRR. Banii alocați ating suma uriașă de 3 miliarde de lei. Cele 10 loturi contractate cu UMB se află în lucru, prin ordin de începere sau cu Autorizație de Construire emisă.
În ceea ce privește primele două secțiuni, de la Ploiești la Buzău, construcțiile înregistrează o întârziere. Lotul 3 este câștigat de Nurol, dar cu toate acestea, a fost contestat.