Anunţul ministrului Sorin Grindeanu este o surpriză şi pentru specialiştii în infrastructură, care anticipau că în 2023 ar fi posibilă deschiderea circulației doar pe secțiunea Jilava – Bragadiru (10 kilometri) din lotul 2 al A0 Sud.
„Pe finalul anului urmează să mai dăm drumul, eu sper, la mai mult de 20 de kilometri din A0 Sud, lângă București”, a declarat Sorin Grindeanu, potrivit Economica.net. Acesta s-a aflat vineri în vizită pe un șantier din A3, alături de premierul Marcel Ciolacu.
La începutul săptămânii, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu anunța începerea testării iluminatului public pe lotul 2 al A0 Sud (16,3 km), care urma să fie deschis deocamdată pe circa 10 kilometri, între DN5 și DN6, „în câteva zile”, potrivit acestuia.
„Cum am spus, acest lot de 16,3 km va fi finalizat în scurt timp și se va circula cel puțin între DN5 și DN6, la nivel de autostradă, fără a se mai tranzita actuala Centură a Capitalei, iar constructorul depune toate eforturile pentru deschiderea circulației până la intersecția cu DN4 Șoseaua Olteniței, în cel mai scurt timp”, a adăugat Scrioșteanu.
Nu a fost singura veste bună oferită de Grindeanu bucureştenilor, acesta anunţând cu aceeaşi ocazie faptul că săptămâna viitoare se va da ordinul de începere la metrou la M6, legătura cu aeroportul Otopeni.
”Săptămâna viitoare se va da ordinul de începere la metrou la M6, legătura cu aeroportul”, a anunţat ministrul Transporturilor, el precizând că deşi tot atunci intră bugetul la dezbateri în Parlament şi prim-ministrul şi miniştrii trebuie să fie la dezbateri, vor găsi împreună un moment să meargă pentru a da ordinul de începere.
”Nu avem cum să nu marcăm acest moment, mai ales că în anul 2021 au fost nişte momente nu simple pentru acest proiect, pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunţe. Efectiv s-a abandonat acest proiect”, a mai spus ministrul.
Grindeanu a precizat că a avut discuţii atunci cu ambasadorul Japoniei, pentru că există finanţare şi de pe parte japoneză.
”Mi-am cerut scuze vizavi de trecut, de cei care au fost înainte şi care au considerat necesar că nu e un proiect important pentru Bucureşti această legătură şi au fost de acord să reia finanţarea”, a mai spus Grindeanu.