Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a discutat, în cadrul conferinței „Exploatarea resurselor minerale de roci de construcții din România, soluții de sustenabilitate”, despre eliminarea birocrației în cazul construcțiilor de autostrăzi din țara noastră.
La Senatul României a început, miercuri, 20 martie, o dezbatere menită să identifice soluții de eliminare a birocrației care împiedică creșterea acestor capacități, dar care să păstreze, în același timp, reglementările pentru cariere și balastiere, conform Antena 3 CNN.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat la conferința „Exploatarea resurselor minerale de roci de construcții din România, soluții de sustenabilitate”, în care a abordat subiectul eliminării birocrației în procesul de construcție a autostrăzilor în țara noastră.
„Sunt proiecte care au nevoie de resurse financiare, iar acestea sunt asigurate într-o proporție covârșitoare din Fonduri Europene.
Fie că vorbim de Fonduri Europene nerambursabile, așa cum la ora actuală avem Programul Operațional de Transport sau vorbim de împrumuturi.
Te-ar mai putea interesa și: Consitrans, proiectantul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov: CNAIR a prelungit termenul pentru studiul de fezabilitate cu 500 de zile. Nu mai sunt bani pentru costurile de teren
Până la sfârșitul anului trecut am avut celălalt program de infrastructură mare, unde la ministerul Transporturilor am reușit nu doar să accesăm întreaga suma, cea de 4,5 miliarde de euro, bani nerambursabili, ci mergem cu un miliard peste pentru că au fost alte componente precum apă, canal care nu au reușit să cheltuie banii și atunci i-am luat noi.
Sunt 40 de miliarde de euro de care vorbim, din care 13, 14 miliarde sunt asigurate pe fonduri europene.
Pentru proiectele desfășurate pe zona rutieră, vorbim astăzi de aproximativ 750 de kilometri de drum de mare viteză, autostradă sau drum expres, aflate în lucru.
Fără aceste componente, niciun proiect nu poate fi dus la bun sfârșit.
Am pus în aplicare acel registru unic, dacă vorbim de zona de utilaje. Pentru infrastructura rutieră urmează să mai lansăm contracte pentru 1700 de kilometri.
Vorbim până în 2030 de un necesar de 40 miliarde de euro. Acești kilometri de drum expres sau autostradă necesită resurse de fără de care nu le vom putea implementa.
În perioada următoare vom semna cel mai mare contract pe care l-a avut în istorie ministerul Transporturilor. Este vorba de Autostrada Transilvaniei. Istoric, este cel mai mare contract pe care îl vom semna”, a spus Sorin Grindeanu.
Vezi mai multe știri: UE a decis: Ucraina, scutită de taxele vamale! Decizia riscă să provoace noi proteste ale fermierilor din Europa