Sorin Grindeanu a anunțat în urmă cu puțin timp care este stadiul lucrărilor de pe Autostrada de Centură București Sud. Ministrul Transporturilor afirmă că ritmul trebuie să fie mult mai crescut decât este acum, relatează profit.ro.
Sorin Grindeanu afirmă că lucrările de pe loturile 1 și 2 de pe Autostrada de Centură București Sud se află într-un stadiu destul de avansat. Cu toate acestea, pentru a fi respectat termenul contractual, ritmul trebuie să fie crescut de către constructorii responsabili, așa cum afirmă ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a precizat că a făcut mai multe verificări la nivelul celor două loturi, întocmai pentru a vedea care este evoluția. În ceea ce privește ultimul din cele 7 loturi de pe Autostrada de Centură București Sud, ministrul spune că nu mai durează mult până va fi desemnat un constructor. Pe de altă parte, Comisia de Evaluare a CNAIR a reconfirmat recent că o Asociere româno – italiană, Impresa Pizzarotti & C SpA Italia – Retter Projectmanagement, este desemnată câștigătoare pentru contractul de proiectare și execuție a lucrărilor lotului 1 din A0 Nord.
Te-ar putea interesa și: Sorin Grindeanu a declarat că indiferent de schimbările politice care vor avea loc, nu se vor produce modificări majore în Planul investițional
Totodată, valoarea lucrărilor se ridică la suma uriașă de 815 milioane de lei (fără TVA) pentru proiectarea și construcția Lotului 1, care are 17.5 kilometri. Ultimele informații arată că bugetul de finanțare este asigurat din fondurile europene, iar durata contractuală de execuție este de 34 luni. Proiectarea trebuie să fie realizată în 12, iar perioada de finalizare a lucrărilor este de 22 luni.
Traseul acestui lot este desfășurat pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1, chiar în dreptul localității Corbeanca. În cazul în care nu vor fi depuse noi contestații la actualul rezultat, înțelegerea va fi semnată în scurt timp. Între timp, șantierul lotului 2 din Autostrada de Centură București Sud avansează, având în vedere că o treime din acest proiect este deja finalizată. Lucrările sunt controlate de compania UMB.
În paralel, Cătălin Drulă reclama pe parcursul lunii trecute că licitația pentru lotul 1 de 17 kilometri din Autostrada de Centură a Bucureștiului – Nord nu este încă finalizată, deși a fost lansată acum patru ani. Liderul USR îi cerea ministrului Transporturilor să tragă persoanele responsabile la răspundere.
„Licitația pentru lotul 1 de 17km din Autostrada de Centură a Bucureștiului – Nord este încă neîncheiată la PATRU ANI de la lansare. Azi Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a anulat IARĂȘI evaluarea făcută de CNAIR. A ȘASEA OARĂ.
De 6 ori (ultimele 4 respingeri fiind în mandatul dlui. Grindeanu) a respins CNAIR una din cele 2 oferte rămase în competiție și de fiecare dată acel constructor a câștigat în instanță pe motiv că descalificarea nu este legală.
Este incredibilă această bătaie de joc și cum nimeni nu răspunde pentru ea. Din două una – ori acel constructor trebuie pe drept descalificat și CNAIR este complet incompetent în a justifica această descalificare, ori este descalificat în continuu pe nedrept.
În ambele cazuri vorbim de o neîndeplinire a obligațiilor de serviciu (și posibil, de corupție) cu consecințe grave asupra economiei românești”, a transmis Cătălin Drulă.
Citește și despre următorul subiect: Probleme la lucrările de pe A7. Sorin Grindeanu se declară iritat de situație: „S-a ajuns cam pe la 13-14% progres”