Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sorin Grindeanu lansează proiectul de siguranță rutieră 2+1 pe drumurile cu acostament lărgit. România primește bani europeni pentru „Drumurile morții”

18 Aug, 12:30 • Lupu Alexandra
Sorin Grindeanu insistă pentru Proiectul de Ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile cu acostament lărgit. România primește bani europeni din PNRR pentru „Drumurile morții”.
Sorin Grindeanu lansează proiectul de siguranță rutieră 2+1 pe drumurile cu acostament lărgit. România primește bani europeni pentru „Drumurile morții”

Sorin Grindeanu pregătește schimbări majore pe drumurile din țară. Ministerul Transporturilor a publicat Proiectul de Ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile cu acostament lărgit, informează economedia.ro. Concret, vorbim despre „modelul suedez” de siguranță, reversibil, cu două benzi clasice pe un sens și o singură bandă pe sensul opus.

Sorin Grindeanu pregătește schimbări majore

Sistemul 2+1 este cel care permite depășirea în siguranță și reduce riscul de accidente frontale. Astfel, pe șoselele cu acostament lărgit, adică pe „Drumurile morții” DN 2 București – Buzău – Bacău (cea mai periculoasă șosea din România), DN 6 București – Alexandria sau DN 28 în județul Iași, pot continua sau pot începe proiecte pentru implementarea sistemului suedez 2+1.

Citește și despre următorul subiect: Autostrada Sibiu – Făgăraș prinde contur! Ministrul Transporturilor a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3

„Sistemul de circulație 2+1 prezintă soluții tehnice de amenajare a drumurilor pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației alternante a vehiculelor pe drumurile administrate de C.N.A.I.R. S.A. cu următoarele caracteristici: platforma cuprinsă între 12-14 metri, două benzi de circulație în profil transversal și acostament consolidat.

Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca bandă centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.

De precizat faptul că sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale pe care s-au înregistrat foarte multe accidente de circulație soldate cu pierderi de vieți omenești, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200.

Rezultatele obținute în urma monitorizării acestui sector de drum de către C.N.A.I.R. S.A. s-au dovedit încurajatoare, respectiv a scăzut numărul accidentelor rutiere și s-au redus ambuteiajele, ulterior aplicării sistemului de circulație 2+1”, se arată în proiectul de ordin al lui Sorin Grindeanu.

Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu

DN 2 este principala șosea care asigură legătura dintre București cu județele din Moldova și este cel mai periculos drum din țară, cu peste 500 de cruci. Pe DN 2 – E 85 sunt trei tipuri de sistematizare rutieră: acostament lărgit, folosit ca bandă de circulaţie, sistemul pilot 2+1 alternativ şi două benzi clasice 2X2.

Sistemul 2+1 a fost implementat și pe DN 28 în județul Iași.

„Prezentul normativ stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1. Sistemul de circulaţie 2+1 a fost implementat sub forma unui proiect pilot pe DN 2 km 30+200 – 40+200 iar rezultatele în ceea ce priveşte eficienţa pentru creşterea siguranţei rutiere sunt încurajatoare. Sistemul de circulaţie 2+1, este reprezentat de secţiuni de drum cu circulaţie alternantă, a cărei bandă centrală este utilizată ca bandă de depăşire alternativă pentru fiecare direcție, aşa cum este- prezentată în fig. 1.

Pentru sporirea gradului de siguranţă rutieră, administratorul drumului, poate implementa măsuri suplimentare de siguranţă a circulaţiei în cadrul sistemului de circulaţie alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutier, atenuatori de impact, stalpisori flexibili, iluminat etc”, arată documentația publicată luna aceasta.

Vezi și: VIDEO – În stadiu se află lucrările de pe Autostrada București Nord, care va avea inaugurarea la toamnă. UMB pregătește devierea circulației de pe DN1

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Lovitură pentru șoferii de mașini diesel! Decizia radicală care va schimba totul din 2026!
Lovitură pentru șoferii de mașini diesel! Decizia radicală care va schimba totul din 2026!
Prima imagine cu Papa Francisc de când s-a îmbolnăvit. Suveranul Pontif, în vârstă de 88 de ani, este internat de mai bine de o lună!
Prima imagine cu Papa Francisc de când s-a îmbolnăvit. Suveranul Pontif, în vârstă de 88 de ani, ...
Cutremur puternic în România! A fost resimțit în mai multe regiuni. Detalii oficiale de la INFP
Cutremur puternic în România! A fost resimțit în mai multe regiuni. Detalii oficiale de la INFP
România, în coaliția voluntarilor pentru Ucraina! Cristian Diaconescu: „Nu vom trimite soldați”
România, în coaliția voluntarilor pentru Ucraina! Cristian Diaconescu: „Nu vom trimite soldați”
Ilie Bolojan se întâlneşte la Palatul Cotroceni cu responsabilii cu organizarea alegerilor prezidenţiale din 2025
Ilie Bolojan se întâlneşte la Palatul Cotroceni cu responsabilii cu organizarea alegerilor prezidenţiale ...
Scutire de impozit pe viaţă pentru mame din 2025. Unde intră în vigoare această lege
Scutire de impozit pe viaţă pentru mame din 2025. Unde intră în vigoare această lege
Horoscop 17 martie. Ghinion financiar major pentru această zodie!
Horoscop 17 martie. Ghinion financiar major pentru această zodie!
Cine va mai beneficia de pensia de stat până în 2032. Cum se obţine şi care sunt condiţiile de eligibilitate
Cine va mai beneficia de pensia de stat până în 2032. Cum se obţine şi care sunt condiţiile de ...
Peste 50% dintre adulți și tineri vor fi supraponderali sau obezi până în 2050!
Peste 50% dintre adulți și tineri vor fi supraponderali sau obezi până în 2050!
Câţi bani câştigă Antonia şi Alex Velea din muzică şi afaceri. Ce tarif are artista pentru un show de 40 de minute
Câţi bani câştigă Antonia şi Alex Velea din muzică şi afaceri. Ce tarif are artista pentru un ...
Trucul prin care cartofii se păstrează fără să încolțească timp îndelungat. ce fructe trebuie depozitate lângă ei în cămară
Trucul prin care cartofii se păstrează fără să încolțească timp îndelungat. ce fructe trebuie ...
Animalul mai periculos decât ursul și lupul. Trăiește în România și se poate camufla foarte ușor
Animalul mai periculos decât ursul și lupul. Trăiește în România și se poate camufla foarte ușor
Cel mai puternic telescop din lume ar putea să aibă bugetul tăiat. NASA se confruntă cu dificultăţi financiare
Cel mai puternic telescop din lume ar putea să aibă bugetul tăiat. NASA se confruntă cu dificultăţi ...
Amenzi uriaşe – între 2.000 şi 6.000 de lei – pentru românii care cresc porci în curte fără să îi declare
Amenzi uriaşe – între 2.000 şi 6.000 de lei – pentru românii care cresc porci în curte ...
Rețeta tradițională din 1938 care a cucerit generații! Gustul autentic pe care nu trebuie să-l ratezi!
Rețeta tradițională din 1938 care a cucerit generații! Gustul autentic pe care nu trebuie să-l ratezi!
Destin scris în stele! Zodia care trebuie să poarte doar argint. Aurul îi atrage ghinionul!
Destin scris în stele! Zodia care trebuie să poarte doar argint. Aurul îi atrage ghinionul!
Cum îl cheamă în buletin pe Jean de la Craiova și cum s-a ales cu porecla cu care a devenit cunoscut. În copilărie i se spunea ”Prințișorul din Pantelimon”
Cum îl cheamă în buletin pe Jean de la Craiova și cum s-a ales cu porecla cu care a devenit cunoscut. ...