Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Timișoara-Moravița va fi recepționat cel târziu în prima decadă din iunie. Anunțul a fost făcut în ședința de Guvern de la Timișoara de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Este pentru a doua oară când Sorin Grindeanu se referă la Drum Expres Timișoara-Moravița (vamă Serbia), legătura spre Belgrad, deși până acum a vorbit despre profil de autostradă Timișoara-Moravița.
„Până la sfârșitul lunii acesteia (n.r aprilie), cel mult prima decadă a lunii iunie vom recepționa Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Timișoara -Moravița astfel încât, în această vară să dăm drumul la licitația pentru proiectare și execuție”, a transmis Sorin Grindeanu.
Ministerul Mediului a emis în data de 28 martie 2024 Acordul de Mediu pentru Autostrada Timișoara-Moravița (A9), proiect care ar urma să fie lansat în licitație până la finalul anului. Pe 7 martie, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a eliberat Avizul de Mediu pentru studiul de fezabilitate, potrivit Economedia.
În urma acestei etape, CNAIR și Ministerul Transporturilor trebuie să aprobe proiectul (indicatorii tehnico-economici), proiectul ajunge la Ministerul Dezvoltării (Consiliul Interministerial) și apoi pe masa Guvernului pentru aprobarea Proiectului de Hotărâre de Guvern care să stabilească sursa finanțării.
Autostrada Timișoara-Moravița va avea o lungime de 73 kilometri și va include punctul de trecere a frontierei de la Moravița-Vatin cu Republica Serbia. Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în 2020 cu Asocierea Search-Egis și avea termen inițial de finalizare mai 2022.
„Agenția pentru protecția Mediului Timiș a emis, în 28 martie 2024, Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara-Moravița. Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.
Date tehnice despre A9 :
–Lungimea traseului este de 73 km, viteza de proiectare care va fi asigurată fiind de 140 km/h;
– Legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin 6 noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița;
– Lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată: 46;
– Podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere: 193;
– Dotări: 2 centre de întreținere și coordonare (CIC), 2 parcări de scurtă durată stânga-dreapta, 1 spațiu de servicii stânga-dreapta, 1 punct de trecere a frontierei, la Moravița;
– Panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier: 18 zone.” a transmis CNAIR.
„În această vară și spun bine, în această vară se va deschide circulația pe varianta de sud a orașului nostru și estimez că tot în această vară vom avea semnat contractul pentru Centura de Vest. La aceste obiective de infrastructură se va adăuga, bineînțeles un obiectiv la care țin, și anume construcția autostrăzii Timișoara -Moravița pe care o vom lansa în licitație până la sfârșitul anului”, declara pe 29 martie, la inaugurarea Aeroportului Timișoara- terminalul Schengen, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.