România are șanse să primească în sfârșit autostrăzile promise, după 30 de ani de încercări? Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că s-au creat toate premisele ca începând din acest an, minimul de kilometri pe care CNAIR să îi dea în folosinţă să fie de 100 de km anual. Acesta a făcut mai multe declarații la Prima News.
Potrivit ministrului, anul trecut au fost 52 sau 53 de kilometri de drum expres şi autostradă finalizaţi. Cu toate acestea însă, alte autorități din domeniu susțin că este prea puțin.
Te mai poate interesa și: Autostrada Moldovei prinde tot mai mult contur! Sorin Grindeanu confirmă semnarea contractelor pentru Tronsoanele 2 și 3 Buzău-Focșani
„Dacă anul trecut a fost un an în care s-a apăsat foarte mult pedala în a a semna contracte, având şi anumite borne şi la CNAIR şi pe zona de CFR, s-au creat toate premisele ca începând din acest an minimul de kilometri pe care CNAIR să îi dea în folosinţă că vorbim de autostrada sau drumuri expres (..) să fie de 100 de km pe an. Având atâtea şantiere deschise şi atâtea contracte în acelaşi timp în execuţie, sunt toate premisele ca pe anii viitori, începând cu acest an, minimul anual, s-ar putea la anul, când este un vârf, să ne ducem pre 150, dar anul acesta vor fi 100 de km”, a spus Grindeanu la Prima News Tv.
Amintim că reprezentanții Institutului Național de Statistică au publicat un bilanț legat de drumurile publice. Din ultima Statistică reiese că România avea doar 931 de kilometri de autostradă la sfârșitul lui 2021, reprezentând 5,3% din lungimea drumurilor naționale.
Prima în Europa la capitolul șosele de mare viteză este Spania (peste 17.000 de kilometri), urmată de Germania (peste 13.000 kilometri) și Franța (11.600 kilometri), iar România ocupă locul 24 în acest clasament.