Sorin Grindeanu reacționează dur, după ce un tren de la CFR Călători a luat foc în această dimineață, informează economedia.ro. Ministrul Transporturilor afirmă că nu s-au mai cumpărat trenuri noi în România de mai bine de 25 de ani.
Sorin Grindeanu spune că de mai bine de 25 de ani nu s-a mai cumpărat niciun tren nou în România, tocmai de aceea, este imposibil ca statul român să beneficieze de condiții europene. Ministrul a menționat că, în momentul de față, există proceduri de achiziție pentru 161 garnituri de trenuri noi. El spune că primele vor ajunge în toamna acestui an și vor continua să vină anul viitor.
Citește și despre următorul subiect: Grevă de avertisment la Căile Ferate pe 15 septembrie. Trenurile vor fi oprite după ce negocierile cu Guvernul au eșuat
,,De peste 25 de ani, în România nu s-au mai cumpărat nicio garnitură de tren nou, niciuna. Una singură…În acest moment, la Ministerul Transportului (n.r. Transporturilor) sunt în proceduri de achiziție 161 de garnituri de trenuri noi.
161 (n.r trenuri). Primele garnituri vor veni începând din această toamnă și vor continua să vină anul viitor și pe parcursul anilor viitor. Nu poți să ai condiții europene când de 25 de ani, de peste 25 de ani, repet nu s-a mai cumpărat niciun tren nou. Asta este o componentă, cea de-a doua este în infrastructura feroviară pentru ca viteza trenurilor să crească”, spune Sorin Grindeanu.
În ultimii 25 de ani, singura achiziție făcută de statul român se referă la 37 de rame electrice de lung parcurs cumpărate din fondurile europene. Ministrul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat pe 2 august 2023 contractul pentru finanțarea europeană a celor 37 de trenuri electrice noi achiziționate de la producătorul Alstom (Franța). Contractele de operare pentru primele 5 rute spre Constanța, Brașov, Timișoara, Craiova și Petroșani au fost scoase la licitație în luna iunie 2023.
Rutele pentru trenurile ALSTOM:
ARF a declarat că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este de 160km/h, ele fiind compuse din 6 vagoane și asigurând 351 locuri pe scaune. Ramele electrice vor lega Capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar mai mult decât atât, vor facilita și conexiunile inter-regionale.
„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune.
Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, transmite ARF.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: România se îmbogățește cu 37 de trenuri electrice! Cine va suporta costurile de peste 52 de milioane de euro